اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان:

مدارس حاشیه راه‌های گیلان ایمن‌سازی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از اجرای دوازدهمین مرحله طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال با موفقیت به اتمام رسیده است.

مدارس حاشیه راه‌های گیلان ایمن‌سازی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور عصر امروز در جلسه حمل و نقل استان با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح  ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های گیلان اظهار کرد: به منظور ارتقای ایمنی تردد دانش‌آموزان و افزایش آگاهی آنها در باره نحوه تردد صحیح از جاده‌ها تعداد 5 هزار و 600 دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در 60 مدرسه حاشیه راه‌های استان که به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی افزود: طرح مذکور در دو بخش فیزیکی که شامل مواردی نظیر اجرای خطوط لرزاننده و نصب تابلو و علائم در قبل و پس از مدارس و فرهنگی آموزشی با اجرای برنامه‌هایی شامل برپایی کارگاه پلیس، توزیع تجهیزات، کتاب‌ها و سی‌دی‌های آموزشی در مدارس حاشیه راه‌های استان انجام پذیرفت.

به گفته این مسئول، تعدادی اقلام مختلف کمک آموزشی مانند کتاب (پیک ترافیک)، جزوه، جلیقه شبرنگ، گردن آویز، چراغ چشمک‌زن و دیگر وسائل تحریری مزین به شعائر ترافیکی در بین دانش‌آموزان این مدارس توزیع شد.

وی در باره اثربخشی اجرای طرح مذکور گفت: سال گذشته با اجرای موفقیت‌آمیز طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در 60 مدرسه تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر فوت و مجروح شدن دانش‌آموزان زیر پوشش طرح بر اثر حوادث ترافیکی گزارش نشده است.

علیپور ضمن تاکید بر تداوم روند اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در سال جاری خاطرنشان کرد: برای افزایش اثربخشی و ایجاد علاقه‌مندی در دوره‌های آموزشی هدایای ویژه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه به آموزش بیش از یک‌هزار و 220 نفر از شاغلان بخش حمل و نقل جاده‌ای «رانندگان» استان اشاره کرد و یادآور شد: در سه ماه نخست امسال بالغ بر 22 هزار و 440 نفرساعت آموزش دیدند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان ابراز کرد: شاغلان بخش حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن حضور در دوره‌های آموزشی با موضوعاتی نظیر قوانین و مقررات، اخلاق حرفه‌ای، مهار بار مواد خطرناک و آموزش بدو خدمت باری و مسافری آشنا شدند.

وی گذراندن دوره‌های آموزش‌های مذکور را در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ایمنی سفر، کاهش اثرات زیست‌محیطی، استفاده بهینه از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و ارتقای سلامت روحی و جسمی رانندگان ذکر کرد.

به گفته علیپور سال گذشته بالغ بر 7 هزار نفر از شاغلان بخش حمل و نقل جاده‌ای گیلان شامل رانندگان، مدیران و متصدیان شرکت‌های حمل و نقل استان بیش از 150 هزار نفر ساعت آموزش را پشت سر گذاشتند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول