اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس در 37 مدرسه زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: امسال طرح ایمن‌سازی مدارس در 37 مدرسه واقع در حاشیه راه‌ها به صورت نمایش و آموزش‌های کلاسیک به دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس در 37 مدرسه زنجان
عبدالحسین علی اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه برای آموزش نکات ایمنی عبور و مرور از جاده‌ها علاوه بر آموزش‌های حضوری در مدارس به دانش‌آموزان بسته‌های آموزشی هم داده می‌شود، اظهار داشت: دانش‌آموزان در مدارس با اجرای این طرح مهارت‌های لازم در زمینه اصول ایمنی عبور و مرور سالم ازجاده‌ها، راه‌ها و نحوه مراقبت از خود را از کارشناسان فرا می‌گیرند.
وی افزود: آموزش ایمنی در مدارس به منظور پرورش روحیه نظم و انضباط فردی و اجتماعی و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از عدم آشنایی با فرهنگ صحیح ترافیک در بین کودکان و نوجوانان در مدارسی که حاشیه راه‌ها هستند، به اجرا در می‌آید.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان یادآور شد: تهیه و تدوین کتاب مصور آموزشی ایمنی به کودکان، ساخت نرم‌افزار آموزشی و ترافیکی به کودکان بر اساس تکنیک لایتنر، ساخت انیمیشن آموزشی ایمنی به کودکان از برنامه‌های سازمان حمل و نقل استان زنجان است.
وی تصریح کرد: نصب هشت دستگاه دوربین کنترل سرعت و 10 دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای اصلی استان و بهره‌برداری از بوستان آموزش ترافیک با مشارکت آموزش و پرورش استان از دیگر اقدامات سال‌جاری سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان در راستای کاهش تلفات جاده‌ای است.
علی اکبری با اشاره به اعتبارات سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: بالای 99 درصد اعتبارات این سازمان ملی است و امسال 2 میلیارد تومان اعتبار در بحث ایمنی و احداث ساختمان‌های حمل و نقل استان قرار گرفته است.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان افزود: امسال دومین مرکز پیشرفته معاینه فنی مکانیزه وسایل نقلیه سنگین در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 مجتمع خدماتی و رفاهی و یک پایانه بار خصوصی در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون 56 فقره موافقت اصولی احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در محورهای ارتباطی استان صادر شده که از این تعداد 21 مجتمع در حال احداث است.
علی اکبری یادآور شد: حدود 3.6 درصد از سهم مجتمع‌های خدماتی و رفاهی کشور در استان زنجان قرار دارد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان تصریح کرد: در هشت ماهه امسال کلنگ‌زنی دو مجتمع خدماتی و رفاهی شهر شادی پارسیان و همچنین سپهر سالار دو در کیلومتر 23 و کیلومتر 99 آزاد راه زنجان به قزوین به دست استاندار زنجان به زمین زده شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول