اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش شهرستان البرز:

استحکام‌بخشی مدارس ضروری است/ 20 مدرسه البرز در برابر زلزله آسیب‌پذیر است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان البرز گفت: حدود 20 مدرسه در شهرستان البرز در مقابل زلزله آسیب‌پذیر هستند که ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی این مدارس امری ضروری به حساب می‌آید.

استحکام‌بخشی مدارس ضروری است/ 20 مدرسه البرز در برابر زلزله آسیب‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، محمد‌حسین تقوی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز در جلسه ستاد بحران شهرستان البرز که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان البرز با حضور مسئولان و مدیران اجرایی این شهرستان برگزار شد، در خصوص عملکرد آموزش و پرورش شهرستان البرز در مواقع بروز حادثه و بحران منطقه‌ای اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان البرز اقدامات مناسبی در راستای مدیریت بحران و کاهش خسارات حوادث انجام داده است.

وی عنوان کرد: هر سال دو مدرسه به عنوان اسکان اضطراری شهرستان البرز در نظر گرفته می‌شود که در واقع نمازخانه‌های این مدارس با امکانات محدود در اختیار مسافران و در راه ماندگان قرار خواهد گرفت.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان البرز با اشاره به آسیب‌پذیر بودن مدارس فرسوده در هنگام وقوع زلزله ابراز کرد: حدود 20 مدرسه از شهرستان البرز در زمان بروز حوادثی همچون زلزله آسیب‌پذیر بوده که در تعدادی از آنان به طور نسبی اصلاحاتی صورت گرفته است.

تقوی با بیان اینکه بیشتر مدارس فرسوده مرتبط به مقاطع ابتدایی است اذعان کرد: با توجه به اینکه هنگام وقوع زلزله دانش‌آموزان ابتدایی با وجود ضعف بدنی، توانایی نجات خود در حادثه را ندارند، ایمن‌سازی و استحکام این مدارس بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به سابقه بارش برف سنگین در این شهرستان اظهار کرد: برف‌روبی نیز یکی از مسائل مهمی است که هنگام بارش شدید برف باید در محیط داخل و اطراف مدارس صورت گیرد.

محمد‌حسین تقوی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با همکاری و حمایت دستگاه‌ها و ادارات شهرستان بتوانیم در راستای کاهش خسارات جانی و مالی گام‌های مؤثری را برداریم.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول