اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان قم:

مدیران ایمن‌سازی غیرسازه‌ای مدارس را جدی بگیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: لازم است مدیران ایمن‌سازی غیرسازه‌ای مدارس را جدی گرفته و امکانات لازم را با همکاری انجمن اولیاء و مربیان فراهم کنند.

مدیران ایمن‌سازی غیرسازه‌ای مدارس را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محسن اروجی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم که به دلیل برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس قم در مدرسه نمونه دولتی شهیده قضایی برگزار شد با تاکید بر اهمیت بحث ایمنی و سلامت دانش‌آموزان در مواقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه ابراز کرد: ایران کشوری حادثه‌خیز است و دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم باید از خطرات احتمالی این حوادث در امان باشند.

وی افزود: پس از خسارات فراوانی که به مدارس، دانش‌آموزان و معلمان در زلزله‌های دهه‌های گذشته وارد شد، مسئولان تصمیم به مقاوم‌سازی مدارس گرفتند و برگزاری مانورهای زلزله و ایمنی نیز در راستای ارائه آموزش‌های لازم در مواقع ضروری به دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به تخریب و بازسازی بیش از 20 مدرسه در قم از زمان اجرای این طرح تاکنون خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از 210 هزار دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در 1400 مدرسه قم در چهاردهمین مانور زلزله و ایمنی شرکت خواهند داشت.

وی ادامه داد: هر ساله یکی از مدارس در روز هشتم آذرماه میزبان مسئولان ارشد استان خواهد بود و مانور زلزله و ایمنی با حضور آن‌ها و به صورت نمادین اجرا می‌شود هر چند همه مدارس در این امر شرکت می‌کنند.

اروجی با بیان اینکه ناظران ستاد مدیریت بحران استان در هنگام اجرای این مانور در همه مدارس حضور دارند گفت: امیدواریم برگزاری این مانور سراسری سبب تشویق مدیران نسبت به ارائه آموزش‌های همگانی در طول دوران تحصیل شده و اقدامات ایمنی به تدریج در ذهن دانش‌آموزان نقش ببندد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با تاکید بر پرداختن به دو مسئله پناه‌گیری صحیح و تخلیه اضطراری به صورت استاندارد در مدارس بیان داشت: مانور مذکور در سال 74 تنها در یک مهد کودک در تهران برگزار شد اما در حال حاضر حتی برخی ادارات و کارخانجات نیز این مانور را اجرا می‌کنند اما باید تلاش کنیم تا در روز هشتم آذر ماه تمام مردم ایران در مانوری برای آمادگی شرکت کنند.

وی افزود: لازم است مدارس استان قم به تدریج به سطحی از مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی برسند که بتوانند محیطی امن برای دانش‌آموزان و معلمان فراهم آورند.

اروجی با بیان اینکه ایمن‌سازی سازه‌ای و غیر سازه‌ای دو فعالیت مجزا از هم هستند خاطر نشان کرد: ایمن‌سازی غیر سازه‌ای شامل مواردی از قبیل جاسازی صحیح کمدها، قاب‌ها، محکم کردن آن‌ها به وسیله بست‌هایی به دیوار و مسائلی از این دست باید مورد توجه مدیران قرار گرفته و هزینه‌های آن نیز با همکاری انجمن اولیاء و مربیان و همت مدیران تأمین شود.

انتهای پیام/78004/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول