اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان:

مدارس واقع در حاشیه جاده‌های زنجان ایمن‌سازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان از اجرای طرح ایمن‌سازی فیزیکی مدارس واقع در حاشیه جاده‌های استان زنجان به منظور حفظ جان دانش‌آموزان خبر داد.

مدارس واقع در حاشیه جاده‌های زنجان ایمن‌سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی رحمتی ظهر امروز در نشستی با رانندگان استان زنجان، آموزش را یکی از راه‌های کاهش تصادفات اعلام کرد و اظهار داشت: آموزش‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان با توجه به خصوصیات روانی و فیزیکی آنها یکی از این نوع آموزش‌ها است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته بیش از 60 هزار دانش‌آموز در این رابطه آموزش دیده‌اند، افزود: این آموزش‌ها در مدارس ارائه می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان نمایش، تئاتر، موسیقی، تهیه پوستر، بنرهایی با مضامین ترافیکی و نصب در مقابل دیدگان را از جمله روش‌های آموزش ترافیک اعلام کرد.

وی تصریح کرد: روش‌های انگیزشی خاصی برای آموزش‌های ترافیکی از جمله اهدای جوایز به دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

رحمتی از در دست اجرا بودن طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 390 میلیون ریال در 35 مدرسه در حال اجراست.

وی بر لزوم ایمن کردن مدارس حاشیه‌ای استان زنجان تاکید کرد و افزود: این اقدامات برای تامین ایمنی جان دانش‌آموزان از ضروریات است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان نصب علائم راهنمایی و رانندگی، نصب چراغ‌های چشمک‌زن، سرعت‌کاه و خط‌کشی‌های لازم را از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی مدارس واقع در حاشیه جاده‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های استان زنجان از سال 89 آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون 53 مدرسه واقع در حاشیه راه‌ها به لحاظ فیزیکی ایمن‌سازی شده‌اند.

رحمتی از دست اجرا بودن 17 مدرسه واقع در حاشیه راه‌ها برای ایمن‌سازی فیزیکی خبر داد و گفت: 630 میلیون ریال به این امر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/73004/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول