اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد:

ایمن‌سازی 60 مدرسه حاشیه راه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: امسال دوازدهمین مرحله طرح ایمن‌سازی مدارس در 60 مدرسه حاشیه راه‌های استان گیلان اجرا می‌شود و شش هزار دانش‌آموز زیرپوشش آن قرار می‌گیرند.

ایمن‌سازی 60 مدرسه حاشیه راه‌های گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید عزیز جیفرودی ظهر امروز در جلسه حمل و نقل استان با اشاره به طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان اظهار داشت: یازدهمین مرحله طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مسائل ترافیکی و آماده سازی آنها در مقابله با خطر اجرایی شد.
وی کاهش تعداد تصادفات و در نهایت ایجاد فرهنگ صحیح ترافیکی و جلوگیری از وقوع تخلف در سطح جامعه در سال تحصیلی گذشته را از دیگر دلایل اجرای طرح ایمن‌سازی عنوان کرد.
این مسئول افزود: در راستای اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه‌ راه‌های استان تعداد 180 مدرسه با اعتباری معادل یک میلیارد و 450 میلیون ریال زیرپوشش قرار گرفتند.
وی گیلان را نخستین استان کشور در اجرای طرح مذکور عنوان کرد و بیان داشت: در سال 78 طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها با موفقیت در آن اجرا شد و تا کنون با اجرای 11 مرحله از طرح مذکور و صرف اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون ریال بالغ بر 87 هزار نفر از دانش‌آموزان گیلانی مهارت‌های لازم در زمینه اصول ایمنی عبور و مرور سالم از جاده‌ها، راه‌ها و نحوه مراقبت از خود را از کارشناسان مربوطه فرا گرفتند.
جیفرودی ابراز داشت: تاکنون در اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌های استان تجهیزات ایمنی شامل CD آموزشی، بازوبند ایمنی، بازی جعبه حافظه، نوار شبرنگ، کتاب آموزشی، بازی ترافیکی، برچسب آموزشی، توصیه‌نامه آموزشی، کیف مدرسه در بین دانش‌آموزان مشمول طرح توزیع شده است.
به گفته وی در محوطه بیرونی تمام مدارس زیرپوشش طرح مذکور، نقاشی‌های دیواری حاوی مفاهیم هشداری ایمنی و ترافیک با بیان ساده طراحی و در معرض دید دانش‌آموزان قرار گرفته است.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان ایجاد هر تغییر مثبتی به ویژه در بحث فرهنگ‌سازی ایمنی را نیازمند اقدام‌های پایه‌ای، اساسی، تدریجی و طولانی مدت دانست.
وی خاطرنشان کرد: توجه به تمام اقشار به ویژه کودکان و دانش‌آموزان بهترین و مناسب‌ترین شیوه ایجاد تغییر و تحول در نگرش جامعه است.
جیفرودی یادآور شد: وجود شرایط خاص اقلیمی و استقرار مراکز آموزشی در حاشیه جاده‌ها از آیتم‌های افزایش بروز خطرات و سوانح جاده‌ای در استان بوده که این امر موجب بالا رفتن آمار تصادفات به ویژه در سنین پایین می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه کودکان و دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در هنگام بروز حوادث جاده‌ای هستند، اذعان داشت: این قشر به دلیل شرایط خاص جسمی در مواجه با خطر قادر به اتخاذ تصمیم مناسب نیستند بنابراین توجه به امر آموزش آنان با اتخاذ تدابیر فرهنگی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های ما در زمینه استمرار اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها بوده است. 
به گفته این مسئول، امسال دوازدهمین مرحله طرح ایمن‌سازی مدارس در 60 مدرسه حاشیه راه استان اجرا می‌شود که با اجرای آن ۶ هزار دانش‌آموز زیرپوشش دوره‌های آموزش ترافیکی و ایمنی جاده‌ها قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول