اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایانه‌های ساری خبر داد

ایمن‌سازی 27 مدرسه حاشیه راه‌ها در ساری

خبرگزاری فارس: رئیس نمایندگی حمل ‌و نقل و پایانه‌های ساری گفت: در سال تحصیلی 91 - 90، 27 مدرسه حوزه نمایندگی شهرستان ساری مشمول طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها شدند.

ایمن‌سازی 27 مدرسه حاشیه راه‌ها در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران، ابوالحسن موسویان اظهار داشت: طرح ایمن‌سازی مدارس در 27 مدرسه در حوزه نمایندگی ساری (شهرستان جویبار هشت مدرسه، شهرستان ساری شش مدرسه، شهرستان میاندرود چهار مدرسه، شهرستان قائم‌شهر پنج مدرسه، شهرستان سوادکوه چهار مدرسه) به منظور افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها و فرهنگ‌سازی ترافیکی دانش‌آموزان و به منظور کاهش حوادث جاده‌ای در سال تحصیلی جدید اجرا شد.

وی تصریح کرد: این طرح از ابتدای مهر ماه سال گذشته به دو صورت فیزیکی (سخت‌افزاری) و آموزشی (نرم‌افزاری) در مدارس حاشیه راه‌های اصلی و فرعی اجرا شد که در بخش فیزیکی 22 مدرسه، در بحث آموزشی سه مدرسه و در بخش آموزشی و فیزیکی دو مدرسه مشمول این طرح قرار گرفتند.

موسویان اجرای خط‌کشی، نصب چراغ چشمک‌زن، نصب تابلوهای ایمنی هشداردهنده و اخباری، نصب بازتاب و درج نوشتار عرضی بر روی سطح جاده را از جمله عملیات ایمن‌سازی فیزیکی مدارس عنوان کرد و بیان داشت: این اقدامات با اختصاص 20 میلیون ریال برای هر مدرسه انجام شده است.

وی افزود: در بحث آموزشی نیز با برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگ ترافیک با همکاری ماموران پلیس راه منطقه، تحویل کتب آموزشی ایمنی، کیف کوله‌پشتی، جامدادی و آموزش دانش‌آموزان در مدارس انجام شد.

رئیس نمایندگی اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران در شهرستان ساری گفت: در سال تحصیلی جدید با اختصاص بودجه بیشتری از سوی اداره کل، مدارس بیشتری مشمول این طرح قرار می‌گیرند.

وی در پایان یادآور شد: با اجرای این طرح ایمنی مدارس حاشیه محورهای منطقه افزایش و تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول