اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار هرمزگان:

ایمن‌سازی مدارس در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون استاندار هرمزگان گفت: ایمن‌سازی مدارس و نظارت بر سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان باید در اولویت کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

ایمن‌سازی مدارس در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش که با هدف اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس تشکیل شد، بر ضرورت ایمن‌سازی مدارس و نظارت و کنترل سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان تاکید کرد.

وی با اشاره به هماهنگی صورت گرفته میان شهرداری‌ها و پلیس‌های راهور در سطح استان، موضوع ایمن‌سازی در معابر و شریان‌های منتهی به مدارس و هم‌چنین مدارس در حاشیه را مورد تاکید قرار داد و خواستار اهتمام و توجه جدی به این موضوع از سوی مسئولان شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان ادامه داد:‌ بازبینی و تعویض علائم راهنمایی و هشدار دهنده در اطراف مدارس، خط‌کشی خیابان‌ها و ایجاد روشنایی در محدوده مدارس نوبت عصر باعث افزایش ضریب ایمنی دانش‌آموزان در هنگام عبور از خیابان و حفظ جان آنها می‌شود.

در این نشست موضوع نرخ کرایه سرویس‌های حمل و نقل و عقد قرارداد مدارس با پیمانکاران، وضعیت تامین وسایل نقلیه مورد نیاز سرویس مدارس، صلاحیت رانندگان و پیمانکاران و هم‌چنین صلاحیت فنی سرویس‌های مدارس مورد بررسی قرار گرفت.  

در ادامه نشست علاوه بر بحث و تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری در مورد حمل و نقل دانش‌آموزان، کارگروه مصوب کرد همه وسایل نقلیه‌ای که برای سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دارای برگ معاینه فنی معتبر باشد.

هم‌چنین رانندگانی که اقدام به سرویس مدارس می‌کنند باید از نظر صلاحیت اخلاقی مورد توجه قرار گیرند.

در ادامه این نشست بر عدم قطع آب و برق مدارس و نصب بنر و پلاکارد برای ایجاد محیطی شاد و لذت‌بخش در سطح شهرها در نخستین روز ورود دانش‌آموزان به مدرسه تاکید شد.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول