اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

شیوه درست مطالعه باید در دوره تحصیل ارائه شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: ارائه شیوه درست مطالعه در دوران تحصیل به ویژه مقطع راهنمایی به گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک می‌کند.

شیوه درست مطالعه باید در دوره تحصیل ارائه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آراض ضیایی در جلسه‌ انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عدم اطلاع‌رسانی را یکی از دلایل کم بودن مطالعه عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از افراد از محصولات فرهنگی موجود در کشور اطلاعات درستی ندارند.

وی مشغولیت‌های ذهنی و شغلی رایج در جامعه امروز را دیگر دلیل کم بودن میزان مطالعه دانست و افزود: خیلی از افراد با وجود علاقه به مطالعه از انتشار آثار نویسندگان آگاهی ندارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به وجود حداقل یک دانش‌آموز در خانواده‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: می‌توان از این طریق به گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه کمک کرد.

وی آگاهی از علاقمندی‌های اعضای خانواده و تزریق محصولات فرهنگی منطبق با سلایق آنها را از دیگر موارد استفاده از حضور دانش‌آموزان در مدارس اعلام کرد.

ضیایی با اشاره به پیگیری‌ها و تحقیقات عملی انجام شده در مورد گسترش فرهنگ مطالعه تصریح کرد: ارائه شیوه مطالعه در مقطع تحصیلی اول راهنمایی به ترویج این فرهنگ کمک شایان توجهی می‌کند.

وی ارائه کارهای پژوهشی در کلاس درس مرتبط با دروس مختلف، آشنا کردن والدین با فواید کتابخوانی، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را از دیگر عوامل کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه برشمرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تاکید کرد: رسانه‌ها هم نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ کتابخوانی جامعه دارند.

انتهای پیام/73004/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول