اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزوده شدن 3 هزار و 465 نسخه کتاب چاپی

منابع چاپی کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی به 32 هزار نسخه رسید

خبرگزاری فارس: منابع اطلاعاتی چاپی کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی با افزوده شدن 3 هزار و 465 نسخه کتاب چاپی، به بیش از 32 هزار نسخه رسید.

منابع چاپی کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی به 32 هزار نسخه رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مسئول کتابخانه تخصصی ادبیات گفت: در کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی 300 عنوان پایان‌نامه دانشگاهی و حوزوی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، حدود 50 عنوان نشریه تخصصی و بیش از 150 نرم‌افزار تخصصی در حوزه ادبیات فارسی و عربی در دسترس دانش‌پژوهان است.

حسن زحمتکش‌گلیان خاطر نشان کرد: معرفی آثار تولید شده در حوزه‌های ادبی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و قصه‌نویسی، برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب‌داران و پژوهشگران در حوزه‌های ادبی، شعر و داستان، گردهمایی و هم‌اندیشی محققان به منظور تبادل اطلاعات علمی و فرهنگی، بررسی پژوهش‌های ادبی، اجرای پژوهش‌های نوین در حوزه ادبیات و معرفی آثار برتر و ارزشمند ادبی منتشر شده در داخل و خارج کشور از جمله فعالیت‌های این کتابخانه است.

وی افزود: استفاده از خدمات مشاوره و راهنمایی کارشناسان کتابخانه تخصصی ادبیات، دسترسی به منابع اطلاعاتی روزآمد چاپی و الکترونیکی و نیز پایگاه‌های تخصصی نظیر«نمایه»، «نورمگ» ،«مگ ایران» و سایر پایگاه‌های ادبی در فضای مجازی، اسکن، رایت، پرینت و کپی منابع ادبی و استفاده از مقالات و کتب الکترونیکی در کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی از جمله خدماتی است که ارائه آنها با استقبال علاقه‌مندان و دوستداران ادبیات مواجه شده است.

وی با بیان اینکه روزانه به‌طور متوسط بیش از 100 نفر از خدمات این کتابخانه استفاده می‌کنند، افزود: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون بیش از 11 هزار نفر به کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی مراجعه و حدود 35 هزار نسخه کتاب و پایان‌نامه این کتابخانه را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

آستان قدس رضوی علاوه بر کتابخانه مرکزی با 28 هزار و 800 مترمربع فضای فرهنگی، مطالعاتی، دارای 10 کتابخانه تخصصی، 38 کتابخانه وابسته در مشهد و سایر نقاط کشور و یک کتابخانه در خارج از کشور(هندوستان) است که روزانه بیش از 20 هزار نفر از خدمات فرهنگی، مطالعاتی این سازمان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/70017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول