اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

دانشگاه فرهنگیان قله رفیع سند تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان قله رفیع سند تحول بنیادین در سیستم آموزش و پرورش است.

دانشگاه فرهنگیان قله رفیع سند تحول بنیادین است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، غلامرضا محمد قاسمی عصر امروز در گردهمایی معتمدان، ریش‌سفیدان، سران طوایف، فرهنگیان، فرهیختگان، دانشجویان و دانش‌آموزان بخش زرآباد  با عنوان «ولایت، بصیرت و فرهنگ» اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته یکی از افتخاراتی که در آموزش و پرورش رخ داد، رونمایی از سند تحول بنیادین بود.

وی افزود: سند تحول بنیادین، سندی است که تمامی دغدغه‌های دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و مدیران و سایر مسئولان را برطرف می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه و قانون اساسی آموزش و پرورش می‌تواند در زمینه نظام تعلیم و تربیت سراسر کشور تحول ایجاد کند.

محمد قاسمی ادامه داد: افتخار می‌کنیم در سایه منویات و فرامین مقام معظم رهبری در سطح استان سیستان و بلوچستان این طرح را اجرایی می‌کنیم در واقع این طرح بر طرف کننده بسیاری از مشکلات در زمینه آموزش و پرورش است.

وی گفت: اجرای طرح نظام 3-3-6 یکی از اهداف این طرح بود که در آن 6 سال مقطع ابتدایی، سه سال مقطع راهنمایی و سه سال مقطع دبیرستان استقرار یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به نقش خانواده در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: خانواده جایگاه مهمی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد زیرا نقش خانواده نسبت به مدیران و مربیان بسیار بالاتر است.

محمد قاسمی تصریح کرد: مشارکت اولیا، معتمدین و بزرگان در زمینه هوشمند سازی و رفع نواقص مدارس یکی از بهترین نمودهای سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: شما معتمدین، بزرگان، ریش‌سفیدان، ائمه جمعه و خانواده دست در دست هم دهیم تا بتوانیم چنانچه مشکلاتی در زمینه آموزش و پرورش داریم مرتفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: باید خانواده‌ها در سرنوشت دانش‌آموز و فرزندان خود سهیم باشند و ارتباط تنگاتنگی با مدرسه برقرار کنند.

محمد قاسمی بیان داشت: امروز در دورترین و جنوبی‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان توفیق زیارت مردمی نصیب ما شده است که در راستای تحول سند بنیادین گام بر می‌دارند.

وی افزود: مشکلاتی در زمینه آموزش و پرورش استان وجود دارد اما به تنهایی نمی‌توان از پس این مشکلات برآییم بلکه باید با همفکری و مساعدت شما مردم این مشکلات برطرف شود و این نیاز آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همت شما مردم نشان می‌دهد که جزو مردمی با فرهنگ هستید و مایلید که در طرح تحول سند بنیادین آموزش و پرورش شرکت داشته باشید لذا به شما افتخار کرده و با یاری مردم خوب استان، نیازهای آموزشی را مرتفع خواهیم کرد.

محمد قاسمی خاطرنشان کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که فاصله دو مدرسه از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه آن، هزار و 200 کیلومتر است؛ یعنی به اندازه هشت استان فاصله داریم.

وی گفت: مفتخریم که در سیستان و بلوچستان نزدیک به 35 هزار فرهنگی داریم که سکان‌داری عرصه تعلیم و تربیت را برای نزدیک به 550 هزار دانش‌آموز در 6 هزار مدرسه و قریب به 25 هزار کلاس درس بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه به راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان قله رفیع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

محمد قاسمی بیان داشت: 400 دانشجو در 10 رشته در بهمن ماه امسال در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/75002/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول