اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش شهرضا:

شکوفایی استعدادها مبتنی بر آموزه‌های دینی رسالت سند تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرضا گفت: ایجاد زمینه رشد و شکوفایی برای دانش آموزان مبتنی بر زیرساخت‌های دینی و فرهنگی مهم‌ترین رسالت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

شکوفایی استعدادها مبتنی بر آموزه‌های دینی رسالت سند تحول بنیادین  است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، فروزان اختر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پس از شش سال کار مطالعاتی و پژوهشی با محوریت جمعی از اساتید برجسته حوزه تعلیم و تربیت کشور از آذر سال گذشته وارد مرحله اجرایی شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که ایجاد فضای لازم برای رشد و تکامل دانش آموزان ایرانی در راستای دستیابی به اهداف متعالی چشم انداز 1404 کشور به عنوان یک سیاست استراتژیک در این سند پیش‌بینی شده و تمامی فعالیت‌ها و تغییرات زیربنایی از مقطع تحصیلی ابتدایی به شکل اصولی و زیرساختی آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرضا با اشاره به لزوم تغییرات زیرساختی در بخش‌های مختلف نظام آموزشی در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده است، گفت: ایجاد تغییرات پایه‌ای در سه حوزه محتوای کتاب‌های درسی، آموزش و تأمین نیروی انسانی متخصص و کارآمد و تحول در اهداف و برنامه‌های نظام آموزشی پس از ابلاغ سند تحول بنیادین در سطح شهرستان شهرضا به شکل منسجم آغاز شده است.

وی با تشریح فعالیت‌های انجام گرفته در طول یک سال گذشته بیان کرد: شناسایی کلی امکانات و زیرساخت‌های مدارس ابتدایی شهرضا به عنوان یک برنامه محوری از سال گذشته اجرا شد و بر این اساس تمامی امکانات، محدودیت‌ها و نیازهای موجود به شکل اصولی تعیین و بر این اساس سیاست‌گذاری‌های جدید مبتنی بر تغییرات زیرساختی اعمال شد.

اختر اضافه کرد: از آنجایی که هرگونه تغییر کلان در حوزه نظام تعلیم  و تربیت مستلزم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در سطح اقشار مختلف جامعه است اما بحث فرهنگ سازی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش هم‌زمان با فاز اجرایی آن به بهترین شکل ممکن در سطح شهرستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به وجود چالش‌های فرا روی نظام آموزشی در زمینه اجرای تغییرات بنیادین گفت: با وجود اینکه فرصت‌ها و تهدیدهای زیادی در این زمینه سیستم آموزش و پرورش را درگیر کرده است، اما فاز دوم این تحول عظیم از ابتدای ماه آینده در سطح شهرستان کلید ‌زده می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهمیت هوشمندسازی مدارس در راستای تحقق اهداف بنیادین آموزشی گفت: بر اساس مطالعات انجام گرفته هوشمندسازی هر کلاس درسی به بودجه‌ای در حدود 50 میلیون ریال نیاز دارد که تحقق این امر نیازمند مساعدت و همکاری عموم مردم و دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 579 کلاس در مقطع ابتدایی شهرستان شهرضا در قالب 89 مدرسه فعالیت می‌کند و حدود 40 درصد از مدارسی شهرستان به سایت رایانه‌ای مجهز شده‌اند.

اختر در ادامه با اشاره به تمهیدات این اداره در جهت تسهیل فرآیند آموزش در مدارس شهرضا گفت: بر این اساس مجموعه مؤلفان کتاب‌ها در 30 سال ششم ابتدایی هفته آینده در جمع معلمان این پایه در شهرضا حاضر می‌شوند و به سئوالات و شبهات آنها پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/2301/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول