اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریادلان کربلایی ـ 5

روایت شهردار از زندان‌های بعثی‌ها / ساخت دو المان شهدا در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین با تشریح خاطراتی از سال‌های اسارت خود در زندان‌های عراق از ساخت دو المان شهدای این استان در سال جاری خبر داد.

روایت شهردار از زندان‌های بعثی‌ها / ساخت دو المان شهدا در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ناصر گنجی شامگاه سه‌شنبه در مراسم دریادلان کربلایی که در گرامیداشت غواصان دریادل و شجاع استان قزوین برگزار و همچنین هفتم شهید گمنام 20 ساله‌ای که در قزوین تشییع و به خاک سپرده شد در امامزاده اسماعیل این شهر، اظهار داشت: در عملیات کربلای 4 توانستیم با همه سختی‌ها از اروند عبور کنیم ولی در نهایت در جزیره ام‌الرصاص مجروح شدم و پس از سه روز با صدای عراقی‌ها به هوش آمدم.

وی ادامه داد: عراقی‌ها به سراغ پیکر شهدا و مجروحان آمده و تیر خلاص می‌زدند، بعد از اینکه متوجه زنده بودن من شدند، با پیدا کردن عکس امام خمینی (ره) و قرآن از جیبم، بسیار آزار و اذیتم کردند.

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین عنوان کرد: پس از سه روز تشنگی وقتی از عراقی‌ها آب خواستم، مرا داخل پتو انداخته و بر روی زمین کشاندند تا جراحتم بیشتر شود.

گنجی بیان کرد: پس از انتقالم به بیمارستان صحرایی و بعد از آن به یک بیمارستان نظامی، به زندان الرشید منتقل شدم که هر روز نیز در آنجا تعدادی از اسرا بر اثر تشنگی به شهادت می‌رسیدند.

این جانباز دوران دفاع مقدس اضافه کرد: اردوگاه 11 تکریت منزل بعدی ما بود که در سال نخست حضورم در آن اردوگاه، هفته‌ای دو نفر از اسرا بر اثر شکنجه عراقی‌ها به شهادت می‌رسیدند.

وی یادآور شد: انداختن پیکر شهدا بر روی سیم خاردار و شلیک کردن به سمت آنها به معنای اینکه در حال فرار به شهادت رسیده‌اند، از مستندسازی آنها بود.

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین، روز رحلت امام خمینی (ره) را تلخ‌ترین روز اسارت دانست و بیان کرد: یک روز به خاطر نوشتن جمله «می‌روم تا انتقام سیلی زهرا بگیریم» بر روی کاغذ سیگار همه اسرا تنبیه شدند که با از خودگذشتگی علی ناصح‌فرد از اسرای دلیر آن روز این شکنجه پایان یافت ولی علی ناصح‌فرد از صبح تا غروب تحت شکنجه عراقی‌ها قرار گرفت و محکم و مقاوم نیز ایستادگی کرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: المان شهدای استان قزوین در دو نقطه شهر نیز تا سال آینده ساخته می‌شود.

انتهای پیام/2667/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول