اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ایجاد باغ موزه شهدای کهگیلویه و بویراحمد در پارک ساحلی یاسوج

خبرگزاری فارس: محل ایجاد باغ موزه شهدای کهگیلویه و بویراحمد در پارک ساحلی یاسوج حد فاصل پارک مهرورزی تا پل سوم بشار است.

ایجاد باغ موزه شهدای کهگیلویه و بویراحمد در پارک ساحلی یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز جلسه کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار این استان، معاون عمرانی استاندار، فرمانده سپاه فتح، فرماندار بویراحمد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

سید حسین صابری مهم‌ترین رسالت خود و دستگاه‌های اجرایی را حفاظت از دستاوردها، انتقال فرهنگ شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده عنوان کرد و گفت: یادواره شهدا و ایجاد باغ موزه‌های دفاع مقدس بهترین برنامه‌ای است که می‌تواند در خور شأن شهیدان بوده و در انتقال این فرهنگ به نسل سومی‌ها اثرگذار باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در کشور هر ساله با توجه به آمادگی استانی کنگره شهدا به صورت کشوری برگزار می‌شود که امسال این توفیق نصیب این استان شده و امیدواریم با اعتماد و انگیزه کامل آمادگی برگزاری این کار عظیم را در تیرماه 92 داشته و به مرحله اجرا بگذاریم.

صابری در ادامه به محورهای مهم در این برنامه اشاره کرد و گفت: کار میدانی این طرح بر عهده بنیاد شهید، سپاه فتح استان و بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس بوده که باید دست نوشته‌ها، مکتوبات و سایر آثار شهدا، غنیمت‌های جنگی و ادوات دوران جنگ را با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط جمع‌آوری کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور استقبال بیشتر و اثرگذاری بهتر باید فضایی که مجموعه برتری‌ها باشد در نظر گرفته شود که اگر در آینده قصد بر  وسعت آن را داشتیم بتوان این طرح را  ادامه داد که اجرای این طرح گوشه‌ای برای دلگرمی خانواده‌های شهدا است.

مسئول ارشد اجرایی دولت در کهگیلویه و بویراحمد دبیر ستاد کنگره را سپاه فتح این استان بیان کرد و ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع تا پایان هفته حوزه عمرانی استانداری، شهرداری و سپاه فتح استان عملیات برداشت را شروع و در اجرای عملیات حریم رودخانه را تا 70 متر رعایت تا از آن به عنوان فضای سبز استفاده شود.

صابری به تشریح وظایف دستگاه‌ها پرداخت و اظهار کرد: بعد از برداشت سپاه فتح و بنیاد حفظ آثار حداکثر تا دو ماه طرح اولیه را در جلسه عنوان تا به تصویب نهایی برسد که آبرسانی به عهده شرکت آب و فاضلاب شهری و جمع‌آوری خاک و نخاله‌ها با سپاه، بنیاد مسکن، شهرداری، جهاد و راه و شهرسازی است.

وی در ادامه جمع‌آوری آثار شهدا را به بنیاد شهید، سپاه، جهاد و آموزش و پرورش محول کرد و بیان ‌داشت: فضا‌سازی عمومی (جدول‌گذاری، فضای سبز، کاشت بوته و ...) با شهرداری، نشر و چاپ و تدوین آثار با فرهنگ و ارشاد اسلامی و ملزومات موزه به سپاه فتح استان واگذار می‌شود.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی این جلسه که با اظهار نظر اعضا حاضر به تصویب رسید، بیان کرد: برای اجرای این طرح با افقی روشن که در آینده با بار ترافیکی سنگین روبرو نباشیم و دسترسی از آن برای کودکان و سالمندان بسیار راحت‌تر باشد حاشیه شهر بهترین مکان برای اجرای طرح است.

در این جلسه که به تصویب نهایی رسید، مقرر شد ادامه پارک ساحلی حد فاصل پارک مهرورزی تا نزدیک پل سوم بشار در مجاورت رودخانه که مکانی مناسب و دیدنی است برای اجرای این طرح مشخص شد.

انتهای پیام/82011/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول