اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریادلان کربلایی/3

هدف شهدا اطاعت از ولایت بود/ تشریح دشواری‌های عبور از اروند در کربلای 4

خبرگزاری فارس: یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هدف شهدا اطاعت از ولایت بود و نه مقاصد دیگر، به تشریح دشواری‌های عبور از اروند رود در عملیات کربلای 4 پرداخت.

هدف شهدا اطاعت از ولایت بود/ تشریح دشواری‌های عبور از اروند در کربلای 4

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا دولت‌آبادی شامگاه سه‌شنبه در مراسم دریادلان کربلایی که در گرامیداشت غواصان دریادل و شجاع استان قزوین برگزار و همچنین هفتم شهید گمنام 20 ساله‌‌ای که در قزوین تشییع و به خاک سپرده شد در امامزاده اسماعیل این شهر، اظهار داشت: عملیات کربلای 4 در شرایط سختی انجام شد که یکی از دشوارترین مراحل نیز عبور از اروند رود بود.

وی ادامه داد: اروند که رودی تند و وحشی است، با 170 کیلومتر طول که 81 کیلومتر آن در مرز بین ایران و عراق قرار دارد، در برخی نقاط عمقش به 19 متر نیز می‌رسد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس یادآور شد: پهنای اروند 300 تا 1200 متر است و بنا بود عملیات ما در منطقه سه‌راهی کارون به اروند در خرمشهر صورت بگیرد که واقعا نقطه حساسی بود.

دولت‌آبادی بیان داشت: آبادان از سه طرف توسط عراقی‌ها محاصره بود و یکی از عللی که از اشغال این شهر جلوگیری کرد، همین اروند و دشواری عبور از آن بود.

وی عنوان کرد: در فتح خرمشهر نیز تنها راه عقب‌نشینی عراقی‌ها همین اروند بود که به علت غیرممکن بودن عبور از آن برای عراقی‌ها با آن همه امکانات، منجر به اسیر شدن 12 هزار عراقی در عملیات فتح خرمشهر شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به شهید علیرضا جوادی از غواصان این عملیات بود، ادامه داد: در آن دوران که بر اثر تحریم‌ها حتی لباس غواصی نیز به میزان کافی نداشتیم، شهید علیرضا جوادی می‌گفت: «در دوران پیامبر، امت مسلمان با هزینه خودشان در جهاد شرکت می‌کردند و ما امروز چقدر خوشبختیم که این امکانات را برای دفاع و جهاد در اختیار داریم.»، و این اوج عظمت و بصیرت این شهدا را می‌رساند.

دولت‌آبادی متذکر شد: اهداف شهدا، اهداف زمینی مانند مقام و پول و جایگاه نبود بلکه تنها اطاعت از ولایت بود که امروز نیز همین سیره شهدا باید الگوی ما باشد.

انتهای پیام/2667/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول