اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا برگزار می‌شود

سومین روز تدفین شهدای گمنام در دانشکده نفت اهواز

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت از برگزاری سومین روز تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس در دانشکده نفت اهواز خبر داد.

سومین روز تدفین شهدای گمنام در دانشکده نفت اهواز

مرتضی صالحی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: این مراسم با حضور اساتید و دانشجویان در مسجد دانشکده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مراسم سومین روز تدفین دو لاله بی‌نشان زهرا (س) که فردا برگزار خواهد شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان به سخنرانی خواهد پرداخت و مداحان اهل بیت (ع) به نوحه خوانی و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و حال و هوای محفل شهدا را کربلایی می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آیین سومین روز خاکسپاری شقایق‌های خونین، روز جمعه اول دی‌ماه ساعت 20 در مسجد دانشکده نفت اساتید و دانشجویان انجام می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت به تلاش‌های گسترده برای حضور شهدا در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی صنعت نفت از 10 سال پیش پیگیر دفن شهدای گمنام در دانشکده نفت اهواز بوده‌ایم که به لطف خدا این امر حاصل شده است.

صالحی افزود: با قطعی شدن تدفین شهدا در دانشگاه، 6 کمیته تبلیغات و روابط عمومی، فرهنگی و محتوایی، ‌ عمرانی و فنی، پشتیبانی، امنیت و انتظامات و کمیته اجرایی متشکل از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تشکیل شد و اقدامات خوبی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین تشییع پرستوهای مهاجر انجام داده‌اند.

* 3 دانشکده در انتظار شهدای گمنام

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت به بیان برنامه‌های معنوی انجام شده در استقبال از دو لاله پرپر دانشکده نفت اهواز پرداخت و گفت: جمعه گذشته مراسم «شبی با شهدا» با استقبال گسترده دانشجویان در مسجد دانشکده برگزار شد که حجت‌الاسلام خضیراوی، فرمانده سپاه کوت عبدالله در دوران دفاع مقدس و امام جمعه فعلی این منطقه به بیان خاطرات خود پرداخت و برای شرکت‌کنندگان سخنرانی کرد.

صالحی اضافه کرد: در مراسم شبی با شهدا، سعید عاکف، نویسنده کتاب خاک‌های نرم کوشک نیز به روایت‌گری از دفاع مقدس پرداخت و سید سجاد امام مداحی کرد.

این فعال فرهنگی در ادامه به تأثیرات معنوی انتشار خبر تدفین شهدای گمنام در دانشکده اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان از بدو شنیدن خبر، خود را برای استقبال از این میهمانان بهشتی آماده کردند.

وی گفت: مراسم تشییع دو شهید گمنام صبح روز چهارشنبه 29 آذرماه همزمان با 5 صفر سالروز شهادت دختر 3 ساله امام حسین (ع)، حضرت رقیه خاتون (س) از مقابل گلزار شهدای منطقه کوت عبدالله به سمت دانشکده نفت اهواز برگزار شد و این دو عزیز در کنار مسجد دانشکده آرام گرفتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این دانشگاه 4 دانشکده دارد، یادآور شد: دانشجویان دانشکده‌های دیگر هم مشتاق حضور شهدای گمنام در محل تحصیل خود هستند.

صالحی در پایان عنوان کرد: پس از تشییع و تدفین دو پرستوی سبکبال در دانشکده اهواز، برای حضور شهدای گمنام در دانشکده‌های آبادان، تهران و محمودآباد نیز پیگیری‌های ما آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/72004/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول