اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

همه نهادها در ساخت باغ موزه شهدا ‌مسئولیت دارند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باغ موزه شهدای این استان کاری لازم و بلکه واجب است که باید به خوبی اجرا شود و در این زمینه هیچ نهاد و یا مسئولی حق ندارد که بگوید در این زمینه مسئولیتی ندارم.

همه نهادها در ساخت باغ موزه شهدا ‌مسئولیت دارند

کورش امیدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در مقابل عظمت شهدا برگزاری یادواره و کنگره‌ها کار بسیار ناچیزی برای آن‌ها بوده و تنها و برای دل‌گرمی خانواده‌های این به خون غلطیدگان راه ایثار و شهادت است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شش ماه اول سال آینده را برای اجرای کنگره شهدا در این استان زمانی ناچیز دانست و گفت: به دلیل اینکه ایجاد باغ موزه در کنار این طرح وقت زمان بیشتری را می‌طلبد، بنابراین باید اصولی و با برنامه زمانی خاصی به مرحله اجرا گذاشته شود.

امیدی‌پور به مکان قبلی لحاظ شده برای کنگره شهدا اشاره کرد و بیان داشت: آن مکان پارک جنگلی یاسوج بود که در افق چند ساله هیچ‌گونه تناقضی ایجاد نمی‌کرد و جنگ کوهستان این طرح را با شرایط توپوگرافی آن قابل اجرا کرده بود.

این مسئول عمرانی خاطرنشان کرد: شرایط مهم و قابل اجرا شدن کنگره شهدا و ایجاد باغ موزه در ادامه پارک ساحلی و حدفاصل پارک مهرورزی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسیده که دارای شرایط و توپوگرافی خوبی بوده و به آسانی در دسترس است که مقرر شد طرح در این مکان به اجرا و بهره‌برداری برسد.

وی شرایط آرمانی پارک مهرورزی برای برگزاری کنگره و ایجاد باغ موزه را فضای فیزیکی مسطح موجود و کاهش هزینه‌های لحاظ شده عنوان کرد و ابراز داشت: از دیگر شرایط به منظور اجرایی شدن طرح دسترسی به بخش شهر و اجرای خیابان دولاین ساحلی در طرح است.

امیدی‌پور ادامه داد: بهره‌گیری هر چه بهتر از رودخانه بشار برای اجرای طرح، جمعیت‌پذیری و جاذبه‌های طبیعی موجود در این مکان که باید شرایط معنوی آن مدنظر قرار گرفته شود مناسب ارزیابی شده است.

این مسئول کهگیلویه و بویراحمدی تصریح کرد: در جلسه کنگره شهدا تهیه طرح، مکان اجرایی آن، دستگاه اجرایی و متولی طرح مشخص شده که امیدواریم با زمان اندک موجود در افقی روشن شاهد بهره‌برداری و اجرای هرچه بهتر کنگره شهدای این استان باشیم.

وی ادامه داد: اجرای این طرح باید در چند کمیته مختلف و کوچک‌تری از جمله کمیته فرهنگی، عمرانی و پشتیبانی برنامه‌ریزی شود تا عملیات اجرایی طرح سریع‌تر صورت پذیرد.

وی برگزاری کنگره شهدا را از برنامه‌های مهم در کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر باید در این خصوص نهایت همکاری را داشته باشند تا طرحی در خور شأن شهدا اجرا شود.

انتهای پیام/82011/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول