اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

آمادگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری کنگره شهدا

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد آمادگی خود را برای برگزاری کنگره شهدا اعلام می‌کند و از هیچ کاری برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده فروگذار نمی‌کند.

آمادگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری کنگره شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار یونس امیری ظهر امروز در جلسه کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دبیر اجرای کنگره شهدا به سپاه فتح واگذار شده که همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط باید فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس که بر گرفته از واقعه بزرگ عاشورا است را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در سال‌های گذشته یادواره شهدا به صورت سالانه از سوی سپاه فتح برگزار می‌شد، گفت: کنگره شهدا در برخی استان‌ها یک بار اجرا شده که استان ما به تازگی این شانس را دارد تا آن را اجرا کند.

امیری به اولین کنگره اجرا شده در کشور اشاره کرد و گفت: کرمان به عنوان اولین استان در اجرای این طرح با موضوع کنگره، باغ موزه، ثبت وقایع، تاریخچه استان و دوران دفاع مقدس بود و با این وجود تأثیرپذیری و استقبال خوبی از آن شد.

وی به طولانی شدن کنگره شهدای استان فارس اشاره و اذعان کرد: این طرح که نزدیک 17 سال به طول انجامید که متأسفانه کار به مرحله اجرا نرسیده و برنامه‌ها به صورت یادواره برگزار می‌شود که امیدواریم در این استان با وقت اخذ شده به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی ثبت آثار را نیازمند وجود باغ موزه دانست و ابراز داشت: با توجه به این‌که در سال 92 برگزاری کنگره شهدا به این استان محول شده کارها و برنامه‌های حفظ آثار شهدا صورت گرفته که سعی بر این داریم که باغ موزه را به سطحی برسانیم تا بتوان کنگره شهدا را در آن برگزار کرد.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل سوم را مهم عنوان کرد و گفت: باید در کنار این طرح اقدام به ساخت باغ موزه که آثار فرهنگی، معنوی، نظامی، غیرت و...را برای تأثیرپذیری بیشتر به نمایش گذاشته شود.

امیری اذعان کرد: سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد آمادگی خود را برای برگزاری کنگره شهدا اعلام می‌کند و از هیچ کاری برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده فروگذار نمی‌کند.

انتهای پیام/820011/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول