اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

سرانه مطالعه قرآن و ادعیه در کشور 20 دقیقه است

خبرگزاری فارس: معاون امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سرانه مطالعه قرآن و ادعیه در کشور را تنها 20 دقیقه عنوان کرد.

سرانه مطالعه قرآن و ادعیه در کشور 20 دقیقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، سید جواد سادات فاطمی صبح امروز و در حاشیه برگزاری مرحله نهایی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در سبزوار اظهار کرد: سرانه مطالعه قرآن و ادعیه در ماه مبارک رمضان رشد قابل توجهی دارد، اما آنچه که در این ارتباط اهمیت دارد، تغییر نگرش مردم به قرآن، ادعیه و افزایش بهره‌گیری از این کتاب‌ها است.

وی ادامه داد: البته ریشه مذهبی و اعتقادی در بین مردم کشورمان قوی است، اما میزان مطالعه قرآن و ادعیه در ماه‌های دیگر سال کاهش می‌یابد که باید در این زمینه چاره‌اندیشی کرد.

معاون امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطر نشان کرد: از مجموع 3 هزار و 600 آیه قرآن کریم، بیست درصد به آیات‌الاحکام و بقیه آیات اعتقادی است که در این راستا 80 درصد آیات قرآن کریم اعتقادات ما را شکل می‌دهد.

این مسئول خطاب به دستگاه‌های مسئول عنوان کرد: دستگاه‌های مسئول با ارائه راهکارهایی، توجه به قرآن و ادعیه را آن‌طور که لازم است در بین مردم تبیین کنند.

سادات ‌فاطمی افزود: خواندن قرآن و ادعیه تنها برای ثواب در روز قیامت نیست و این برداشت عامه مردم باید اصلاح شود.

وی عنوان کرد: برای داشتن خانواده و جامعه‌ای مطلوب، به آیات قرآنی و انس با قرآن نیاز داریم که در این ارتباط باید نگرش مردم نسبت به این کتاب آسمانی تغییر کند.

معاون امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه به جایگاه مشهد در این زمینه اشاره کرد و گفت: تهران و مشهد قطب فعالیت‌های قرآنی است و به همین دلیل اساتید به نامی و نخبگان قرآنی از این دو استان به کشور معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/70002/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول