اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خبر داد

افزایش سرانه مطالعه با طرح « کتاب من»

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه عمومی آبپخش گفت: اجرای طرح «کتاب من» سبب افزایش سرانه مطالعه می‌شود.

افزایش سرانه مطالعه با طرح « کتاب من»

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، علی دهقان ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی آبپخش اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که همواره کتا‌ب‌خوانان با آن مواجه بودند کمبود و یا نبود برخی کتاب‌های موردنیازشان در کتابخانه‌‌ها بوده است.

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خاطرنشان کرد: این مسئله موجب شده تا برخی از کتاب‌خوانان نتوانند کتاب‌های مورد علاقه خود را در کتابخانه‌ها پیدا کنند و نیازهای مطالعاتی خویش را برآورده کنند.

دهقان بیان داشت: با توجه به این مسئله و به‌ منظور دسترسی آسان‌تر و مناسب‌تر علاقه‌مندان به کتاب‌های مورد نظر خود، طرح کتاب من در نقاط مختلف کشور آغاز شده و این طرح سبب دسترسی آسان اقشار و آحاد مختلف جامعه به کتب مورد نیازشان شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح در صورتی که مراجعه‌کننده‌ای به کتابخانه‌ها مراجعه کند و کتاب مورد نظر خود را پیدا نکند آن را به کتاب‌دار اعلام می‌کند تا در کوتاهترین زمان نسبت به تهیه این کتاب اقدام شود.

این مسئول اذعان داشت: پس از تهیه، کتاب مورد نظر به مدت یک ماه در اختیار متقاضی قرار گرفته و وی نیز پس از خواندن مجدداً آن را به کتابخانه باز می‌گرداند.

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش عنوان کرد: این کار علاوه بر اینکه علاقه‌مندان به کتاب را در رفع نیاز و کتب موردنظر خود یاری می‌کند، موجب افزایش تعداد منابع و کتاب‌های موجود در کتاب‌خانه‌های شهرستان نیز می‌شود.

دهقان ابراز داشت: در مناطق محروم که مشکلات زیادی برای دسترسی به کتاب وجود دارد، اجرای طرح کتاب من می‌تواند نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در زمینه دسترسی مناسب به کتاب‌ها داشته باشد.

وی گفت: طرح کتاب من یک طرح کشوری است که در آبادان نیز آغاز شده و کتابخانه‌های شهرستان نیز اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن را انجام داده‌اند.

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان در سال جاری 7 هزار کتاب از طریق طرح کتاب من سفارش داده‌اند و از این میزان قریب به 50 درصد سفارشات متعلق به آبپخش بوده است.

دهقان بیان داشت: در شرایطی که پایین بودن سرانه مطالعه معضلی مهم در جوامع انسانی محسوب می‌شود، طرح کتاب من نقشی موثر در افزایش سرانه مطالعاتی افراد ایفا می‌کند.

انتهای پیام/2451/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول