اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان تاکید کرد

استفاده از ظرفیت مردم برای اهدای کتاب به کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان بر استفاده از ظرفیت مردم برای اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت مردم برای اهدای کتاب به کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در نشست کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: باید در زمینه شناسایی اماکن قابل استفاده به عنوان کتابخانه در سطح استان و نیز بهره‌مندی از ظرفیت مردم برای اهدای کتاب بیشتر کار شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته کتاب حدود 25هزار کتاب در طرح «نذر کتاب» توسط مردم خوزستان به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد، افزود: هدفگذاری امسال برای اهدای یک میلیون جلد کتاب توسط مردم است که امیدواریم تا پایان امسال محقق شود.

حجازی تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و700هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است که این تعداد با توجه به افزایش کتابخانه‌ها کافی نیست.

وی با اشاره به نقش خیران کتابخانه ساز در توسعه فضای کتابخانه‌ای استان اضافه کرد: باید از ظرفیت مردم درست استفاده شود و از اماکنی که قابلیت تبدیل شدن به کتابخانه عمومی دارند بهره برد.

حجازی ادامه داد: تجهیز کتابخانه بسیار به صرفه‌تر و بهتر از ساخت کتابخانه‌ جدید است به طوری که برای ساخت هر یک متر مربع فضای کتابخانه‌ای باید حدود یک‌میلیون تومان هزینه کرد این در حالی است که برای تجهیز این فضا تنها 100هزار تومان کافی است.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مدنظر است نه اقتصاد ریاضتی، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نیز به معنای استفاده بهینه از فضاهای موجود است.

وی با تاکید بر فراهم سازی شرایط ایده آل در امر کتابخوانی بیان کرد: در جایگاه اول یا دوم قرار گرفتن ملاک نیست بلکه باید شرایط ایده آل را به گونه‌ای فراهم کرد که مردم از نهایت وقت خود درست بهره ببرند.

انتهای پیام/72007/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول