اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

2700 نفر عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 700 نفر در استان اردبیل به عضویت شبکه کتابخوانان حرفه‌ای درآمدند.

2700 نفر عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل صادق فرهمندامین عصر امروز در نشست با پرسنل و خبرنگاران خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار داشت: بیشتر این اعضا را جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند که از مناطق شهری و روستایی با عضویت در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای از مزایای آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مطالعه در این استان رو به بهبود بوده و رضایت‌بخش به نظر می‌رسد، تصریح کرد: انتظار ما این است که این روند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند و اقشار مختلفی از جامعه ما با گرایش به سمت کتاب و کتابخوانی بتوانند جایگاه و منزلت این کار ارزشمند را ارتقا داده و اعتلا بخشند.

فرهمندامین با بیان اینکه در این مسیر رسانه‌ها با انعکاس رخدادها و بیان نقطه نظرات و نگاه‌های منتقدانه می‌توانند در برطرف کردن مشکلات راهگشا باشند، خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان با گستردگی فعالیت‌ها و افزایش ضریب نفوذ در حوزه‌های مختلف به ویژه جذب کتابخوانان حرفه‌ای توانسته است به بخشی از دغدغه‌ها پاسخ دهد اما همچنان بخش عظیمی از انتظارات و دغدغه‌های اقشار مختلف مردم به ویژه مقام معظم رهبری توجه عمیق به امر مطالعه و کتابخوانی است.

این مسئول اضافه کرد: اگر به این نیاز به صورت عاقلانه و منصفانه پاسخ داده شود ما در مسیر پویایی، رشد و بالندگی قدم بر می‌داریم و بیش از هر زمان دیگر قادر می‌باشیم از ظرفیت‌های منحصر به فرد استان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ‌به همین دلیل و با هدف گسترش فرهنگ مطالعه صدها ایستگاه مطالعاتی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود که در این ایستگاه‌ها سعی داریم کتاب‌های عامه‌ پسند و مناسب با ذائقه‌ها و گروه‌های سنی مختلف تهیه کرده و در قفسه‌های ویژه در مناطق پرجمعیت در اختیار عموم قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اعلام اینکه بیش از 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است، یادآور شد: ما برای رسیدن به حد مطلوب و استاندارد به بیش از یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب جدید نیاز داریم.

فرهمندامین با اعلام اینکه در گسترش فضاهای کتابخانه‌ای تلاش و همت بر گسترش کمی و کیفی فعالیت‌ها است، گفت: عضویت بیش از 80 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی که همچنان رو به صعود است ما را دلگرم می‌کند که در آینده بتوانیم گام‌های جدی را در تأمین زیرساخت‌ها برای بهبود شرایط برداریم.

وی از خبرگزاری فارس به عنوان رسانه برتر استان در انعکاس سریع، دقیق و همراه با شفافیت و اعتمادسازی اخبار خواست تا به صورت مستمر در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و خواندن کتاب‌های ارزشمند و سودمند یاریگر مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی باشد.

انتهای پیام/62001/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول