اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور خبر داد

فعالیت 900 کتابخانه مشارکتی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: در حال حاضر 900 کتابخانه مشارکتی در کشور وجود دارد که توسط مردم و سازمان‌های غیر دولتی اداره می‌شوند.

فعالیت 900 کتابخانه مشارکتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی غیاثی ندوشن عصر امروز در نخستین مجمع هیئت امنای خیرین کتابخانه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مکمل فعالیت‌های آموزشی نقش مهمی در ارتقاء سرانه مطالعه در کشور ایفا خواهند کرد.

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این‌که نیاز به توسعه کتابخانه‌های عمومی نیازی ضروری است، ابراز داشت: این نهاد الگویی موفق در زمینه ارتقای شاخص‌های فرهنگی است و مهم‌ترین رمز موفقیتش این است که خیرین محور فعالیت آن را بر عهده دارند.

وی افزود: فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ایران اسلامی نسبت به جوامع غربی از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و بایستی در این زمینه در بین مردم و به خصوص جوانان فرهنگ‌سازی شده و اقدامات بهتری انجام گیرد.

این مسئول فرهنگ را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پیشرفت دانست و خاطر نشان کرد: ‌اساس و پایه هر کشور بستگی به فرهنگ آن دارد و بهترین وسیله برای گسترش فرهنگ عمومی استفاده از کتاب است.

غیاثی ندوشن در ارتباط با نقش خیرین مدرسه‌ساز در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: در حال حاضر 900 کتابخانه مشارکتی در کشور وجود دارد که توسط مردم و سازمان‌های غیردولتی اداره می‌شوند.

این مسئول افزود: کمک‌های خیرین هر استان در خود آن استان و با برنامه‌ریزی کاربردی اعضای آن جمع‌آوری و به بهترین نحو هزینه خواهد شد.

غیاثی ندوشن به وظیفه هیئت‌های تشکیلی در هر استان اشاره و عنوان کرد:‌ تلاش می‌کنیم نقشه راهی برای هر استان تدوین شود و با استفاده از این نقشه و سند چشم‌انداز، توسعه کتاب و کتابخانه‌ها را برای عموم عملیاتی کنیم.

در پایان این جلسه انتخابات مجمع هیئت امنای خیرین کتابخانه‌ساز صورت گرفت که آقایان فرهاد رحیمی، ستار هدایتخواه، فریدون امیریان، ستار کریمی، نادر حسینی، زریر حجتی و محمد پیشوا به عنوان اعضای اصلی و  محمد روح‌الامین و قادر زاده‌باقری به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام/2571/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول