اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل مطرح کرد

اردبیل باسوادترین شهر استان

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: شهرستان اردبیل به لحاظ درصد باسوادی در بین شهرستان‌های استان اردبیل از بالاترین نرخ باسوادی برخوردار است.

اردبیل باسوادترین شهر استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه کارگروه راهبردی ریشه‌کنی بی‌سوادی در مرکز استان اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ریشه‌کنی بی‌سوادی صورت گرفته و ما بتوانیم در این هدف‌گذاری خود به سرمنزل مقصود دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد:‌ مقدمات اجرایی طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی در سنین آماری 10 الی 49 سال برای آموزش تمامی مهارت‌های پایه سوادآموزی از قبیل خواندن، نوشتن، حساب و آموزش روخوانی قرآن می‌تواند نرخ باسوادی جمعیت فعال و مؤثر جامعه ما را در وضعیت مطلوب ارتقا دهد.

اکبری خاطرنشان کرد: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی تا پایان برنامه پنجم تمامی امکانات می‌بایست بسیج این هدف‌گذاری شده تا بتوانیم اهدافمان را محقق کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه به لحاظ درصد باسوادی مرکز استان در جایگاه اول قرار دارد، اضافه کرد: البته ظرفیت بالای مرکز استان در جذب و مهاجرت‌پذیری آن از مناطق تابعه دیگر سبب شده تا بتوانیم در این باب موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: براساس سرشماری اخیر در سال 90 برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح اردبیل اقدامی مؤثر و انقلابی با مشارکت همه دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی فراهم می‌آید.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل با بیان اینکه همه ظرفیت‌ها برای ریشه‌کنی این معضل بسیج گردیده، ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان رکن و محوریت توسعه می‌بایست مورد حمایت همه‌جانبه واقع شده و دغدغه آن مجموعه دغدغه همه دستگاه‌ها باشد.

اکبری تکلیف برنامه پنجم توسعه را محو بی‌سوادی و رساندن آن به درجه صفر دانست و یادآور شد:‌ جمعیت همه ما در سنین 9 الی 49 سال می‌توانند در ارتقای شاخص‌های فرهنگی، افزایش معلومات و اطلاعات عمومی مفید واقع شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل گفت:‌ در این جمعیت هدفمند نیز سنین 30 تا 49 سال که بالاترین نرخ بی‌سوادی را از آن خود کرده می‌بایست با دادن امتیازاتی حرکت به سمت سوادآموزی به عنوان نقطه محرک و عامل تشویقی در رسیدن به هدف‌گذاری قرار گیرد.

وی فعالیت عمده آموزش و پرورش در نیمه اول سال‌جاری را نسبی و مقبول ارزیابی کرد.

اکبری افزود: تشکیل 88 کلاس سوادآموزی با بیش از یک‌هزار و 200 نفر سوادآموز در کلاس‌های عادی و قریب به 750 نفر در دوره‌های تکمیلی و تحکیمی در کلاس‌های برون‌سپاری سبب شده بیش از 2 هزار و 500 نفر از امکانات آموزشی نهضت سوادآموزی برخوردار شوند.

انتهای پیام/62006/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول