اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال انجام می‌شود

جشن باسوادی در قلب گردشگری ایران

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سرعین گفت:‌ تا پایان امسال جشن باسوادی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در قلب گردشگری ایران، سرعین اتفاق می‌افتد.

جشن باسوادی در قلب گردشگری ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: برای نظام اسلامی ما برازنده نیست که بعد از گذشت 34 سال همچنان فرد بی‌سوادی وجود داشته باشد که در یک دورخیز واقعی و تلاش مضاعف در سال‌های اخیر سعی شده است این چهره و مظهر نامبارک از دامن کشورمان و حیات طیبه اسلام زدوده شود.

وی با بیان اینکه برخورداری از نعمت سواد یک آرامش و امنیت واقعی را در حوزه‌های مختلف فراهم می‌آورد، ‌تصریح کرد: ما در حوزه باسوادی بعد از پیروزی انقلاب با گسترش مدارس و نهضت آغاز شده اوایل انقلاب موفق شدیم توفیقات مناسبی را به دست آوریم به طوریکه هیچکس نمی‌تواند منکر این پیشرفت‌ها و توسعه و ترقی مبانی علم و سواد شود.

دبیر با یادآوری اینکه شهرستان سرعین اولین شهرستان استان اردبیل به نقطه ایده‌آل برخورداری 100 درصد جمعیت خود از نعمت سواد دست می‌یابد، خاطرنشان کرد: ما تا پایان سال جشن باسوادی را در سرعین برگزار می‌کنیم تا به همه اعلام کنیم، در قلب گردشگری ایران، شهر توریستی سرعین همه مردم و ساکنان حداقل از قدرت خواندن و نوشتن برخوردار هستند.

فرماندار شهرستان سرعین با یادآوری اینکه تمام دستگاه‌ها دست به دست هم دادند تا این امر مبارک اتفاق بیفتد، اضافه کرد: ما در یک فرآیند ارزشمند باید همت خود را به کار ببندیم تا بتوانیم بیش از گذشته سواد جامعه و برخورداری مردمان یک شهر را از نعمت علم و آگاهی بالا برده و فضای مطلوبی را در این حوزه فراهم بیاوریم.

جشن باسوادی استان تا پایان برنامه پنجم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این نشست با یادآوری اینکه هدف‌گذاری‌های ما حرکت به سمت باسواد کردن تمام افراد جامعه برای رسیدن به یک سطح آگاهی مطلوب و مناسب است، بیان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه درصدد هستیم تا جشن باسوادی را در استان اردبیل برگزار کنیم.

احمد محمودزاده با بیان اینکه در سند تحول آموزش و پرورش قرار نیست حتی یک نفر از دایره بهره‌مندی از نعمت آموزش رایگان بی‌بهره بماند، یادآور شد: ما در قالب برنامه‌های مختلف ترویجی سعی می‌کنیم تا همه اقشار و خانواده‌ها را به این حقیقت واقف کنیم که نباید فرزندان آنها از تحصیل باز بمانند.

وی با یادآوری اینکه استان اردبیل جزو استان‌های شاخص در برخورداری از نعمت سواد است، گفت:‌ هر چند سطح سواد در استان از میانگین کشوری اندکی پایین‌تر است اما این فاصله را می‌توانیم به سرعت برطرف کرده و شاهد ارتقای روزافزون در این زمینه شویم.

محمودزاده در ادامه سخنان خود به کسب رتبه زیر 10 استان اردبیل در کنکور سراسری به عنوان یک شایستگی مطلوب اشاره کرد و افزود: با وجود معلمان و دانش‌آموزان توانمند و پشتیبانی مسئولان و برنامه‌ریزی‌های دقیق این ظرفیت محقق شده و ما رتبه خودمان را به حدی ارتقا دادیم که از استان‌های همسایه خود نیز با سابقه طولانی‌تر پیشی گرفتیم.

این مسئول از برگزاری جشن تجلیل از برگزیدگان کنکور و ستارگان دانش‌آموزی و فرهنگی در مناسبت دهه فجر امسال خبر داد و تصریح کرد: ‌در این جشن استانی از مخترعان و برجستگان عرصه علمی،‌ تربیتی، فرهنگی و ورزشی و برگزیدگان در رشته‌های مختلف تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/62004/ق/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول