اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان عنوان کرد

پوشش 230 خانواده‌ اتباع بیگانه توسط سوادآموزی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 230 خانواده از اتباع بیگانه زیر پوشش سوادآموزی استان کرمان هستند.

پوشش 230 خانواده‌ اتباع بیگانه توسط سوادآموزی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی صبح امروز در گردهمایی مسئولان ادارات سوادآموزی استان کرمان اظهار داشت: سوادآموزی جدا از یک کار تشکیلاتی و ساختاری، تکلیفی است که رسما از سوی مقام معظم رهبری حکم شده است.

وی با اشاره به اهمیت سوادآموزی ادامه داد: خروجی کار سوادآموزی آثار جهانی دارد که قضاوت‌ها نیز براساس آن صورت می‌گیرد.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه بحث سوادآموزی از حساسیت بیشتری نسبت به دیگر حوزه‌های آموزش و پرورش برخوردار است، افزود: جایگاه این مجموعه باید ارتقاء یابد.

وی تشکیل ستاد سوادآموزی در استان‌ها را نشان از اهمیت موضوع دانست و گفت: بر این اساس یکی از برنامه‌های هفته سوادآموزی این است که از دستگاه‌های برتر در ارتقای سوادآموزی تقدیر شود.

شیخ‌بهایی بیان کرد: بحث سواد‌آموزی مربوط به دستگاه خاصی نیست و همه در برابر آن وظیفه دارند و باید همکاری و تلاش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین سرشماری رسمی کشور استان کرمان به لحاظ تعداد افراد بی‌سواد در رتبه 26 و موفقیت در سوادآموزی رتبه ششم‌ را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در حال حاضر 230 خانواده از اتباع بیگانه زیر پوشش سوادآموزی استان کرمان قرار دارند.

شیخ‌بهایی تصریح کرد: مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی به ویژه در روستاها نیز باید وارد کار شده و همکاری بیشتری با سوادآموزی داشته باشند.

وی گفت: تفاوت عمده حوزه سوادآموزی در آموزش و پرورش این است که باید به دنبال جذب دانش‌آموزان و آموزش آنها به صورت غیر رسمی باشیم، لذا تلاش و همت مضاعفی را نیاز دارد.

انتهای پیام/80017/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول