اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

راه‌اندازی نهضت سوادآموزی به چهره علمی نظام اعتلا بخشید

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی با فرمان امام راحل در یک درایت و تیزبینی سبب شد تا چهره علمی و ارزشی نظام اسلامی ما اعتلا و ارتقا یابد.

راه‌اندازی نهضت سوادآموزی به چهره علمی نظام اعتلا بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی عصر امروز در نشست با آموزشیاران و دست‌اندرکاران مجموعه نهضت سوادآموزی در پارس‌آباد اظهار داشت: حضرت امام (ره) با دوراندیشی بی‌نظیر خود در همان سال‌های نخستین انقلاب فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی و حرکت انقلابی در این زمینه را صادر کردند تا بیش از هر زمان دیگر حرکت تاریخی این نظام با وجهه علمی و عقلانی نمود و جلوه‌ای واقعی پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه در این نهضت و رستاخیز عظیم ملت ایران توانسته‌اند به توفیقات کم‌نظیر دست یافته و ریشه بی‌سوادی را برچینند، خاطر نشان کرد: اینکه عزم جدی صورت گرفته تا گروه‌های سنی به ویژه در فاصله سنی 10 تا 49 سال از نعمت سواد بهره‌مند شوند برای ما افتخاری است که شکوه آن همیشه در تارک این نظام می‌درخشد.

علوی از نهضت سوادآموزی به عنوان مولود ارزشمند انقلاب اسلامی و حرکت عظیم بیداری مردم در علم‌آموزی و روشنگری یاد کرد و افزود: نهضت سوادآموزی در سال‌های اخیر توانسته است کارنامه موفقی را در جذب افراد بی‌سواد از خود به یادگار بگذارد و در عرصه بین‌المللی نیز چهره این نظام را اعتلایی افزون‌تر بخشد.

این مسئول تصریح کرد: نهضت سوادآموزی همواره گوش به فرمان رهبری انقلاب بوده و در سال‌های اخیر نیز توانسته است با همراهی آموزش و پرورش عملکرد و کارنامه‌ای موفق از خود به یادگار بگذارد.

وی به اهمیت علم‌آموزی در مکتب اسلام و توصیه‌های صورت گرفته در این زمینه را خاطر نشان کرد و ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت مبانی علمی و فناوری‌های جدید نیاز داریم چرا که قدرت اصلی این کشور در سایه دستیابی به علم و فناوری‌های جدید امکان‌پذیر است.

امام جمعه پارس‌آباد در ادامه گفت:‌ در شهرستان پارس‌آباد 750 بی‌سواد گروه سنی 10 تا 49 سال شناسایی شده که تلاش بر این است تا این رویه اصلاح شود.

تا دو سال آینده جشن باسوادی مردم اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در نشستی مشترک با مدیران نهضت سوادآموزی بیله‌سوار افزود: هم اکنون در شهرستان بیله‌سوار 256 نفر بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال شناسایی شده‌اند.

عوض سیف‌الله‌زاده تصریح کرد: آمادگی داریم برای این بی‌سوادان کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار کنیم که در این زمینه برخی تعاملات و ارتباط‌گیری‌ها نیز صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تا دو سال آینده جشن پایان بی‌سوادی در استان اردبیل برگزار می‌شود و امیدواریم افراد جامعه از حداقل قدرت نوشتن و خواندن برای مطالعه کتاب‌های مختلف به ویژه قرآن کریم برخوردار باشند.

انتهای پیام/62001/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول