اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

15 مدرسه مخروبه به فروش می‌رسد/91 درصد جمعیت اردبیل باسواد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با مجوز شورای آموزش و پرورش 15 مدرسه مخروبه در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان اردبیل به فروش می‌رسد.

15 مدرسه مخروبه به فروش می‌رسد/91 درصد جمعیت اردبیل باسواد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری برنامه‌های مناسبتی و معاونین نهضت سواد‌آموزی در اردبیل با بیان اینکه با مجوز شورای آموزش و پرورش 15 مدرسه مخروبه در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان اردبیل به فروش می‌رسد، اظهار داشت: این مدارس در چهار منطقه شامل کوثر، لاهرود مشگین‌شهر، جعفر‌آباد بیله‌سوار و شاهرود خلخال از طریق مزایده به فروش می‌رسند، این ساختمان‌ها قابلیت استفاده از نظر فنی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش با مزایده و فروش آنها به شرطی موافقت کرده که حتی اراضی این مدارس مورد نیاز نباشد که ما در قالب کمیته فروش و جلسات شورای آموزش و پرورش نواحی و مناطق به این نتیجه رسیدیم تا این مدارس را که بلااستفاده مانده‌اند به فروش برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: به هیچ عنوان مدارس وقفی و احداثی خیرین به فروش نمی‌رسد و پولی که از محل فروش این مدارس کهنه و فرسوده حاصل می‌شود صرف توسعه فضاهای آموزشی همان مناطق خواهد شد.

حتی برای یک نفر دانش‌آموز کلاس آموزشی دایر می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در خصوص شناسایی بازماندگان از تحصیل در قالب دو برنامه و گروه‌های سنی مختلف نیز گفت: ما ریشه‌کنی بی‌سوادی را در دو گروه سنی شش تا 11 سال و 11 تا 41 سال در دستور کار قرار داده‌ایم به طوری که سعی داریم تا پایان برنامه پنجم جشن باسواد شدن تمامی مردم استان را برگزار کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ باسوادی در این استان از 85 به 91 درصد رسیده است، ابراز داشت: ما طرح انسداد بی‌سوادی را نیز جزو اولویت‌ها قرار دادیم به طوری که آموزش و پرورش سعی می‌کند در گروه سنی شش تا 11 سال بی‌سواد تولید نکند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اعلام اینکه باید دستگاه‌هایی همچون بهزیستی، فرمانداری‌ها و ثبت احوال در شناسایی بی‌سوادان احتمالی ما را یاری کنند، افزود: ما معتقدیم در گروه لازم‌التعلیم حتی یک نفر بی‌سواد نیز نداریم و حتی حاضر هستیم از ظرفیت 322 آموزشیار نهضت و معلمان ابتدایی استفاده کنیم و حتی برای یک دانش‌آموز یک معلم اعزام کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در پایان سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر پوشش تحصیلی ما در مقطع ابتدایی 98 درصد است که این ظرفیت به سرعت قابل افزایش است.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول