اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان:

18 هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد زنجان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: 18 هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند.

18 هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد زنجان است

بهرام ولی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان زنجان شامل مددجویان بی‌سرپرست، بد سرپرست، بیمار، سالمندان و ... محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود 18 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان زنجان سالمندان بالای 60 سال هستند، خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار و 600 نفر از مددجویان زیر پوشش نیز بیماری‌های جسمی، روانی و معلولیتی دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه 2 هزار و 300 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی ایتام هستند که سرپرست آنها زن است، تصریح کرد: عمده این زنان سرپرست خانوارها نیز بی‌سواد هستند.

*وجود 4 هزار دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد زنجان

وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان زنجان قرار دارند، اضافه کرد: بیش از یک‌هزار دانشجو نیز زیر پوشش این نهاد هستند.

ولی‌زاده با بیان اینکه برنامه‌های کمیته‌ امداد امام خمینی در زمینه پیشگیری و بازدارندگی از اعتیاد با همکاری دستگاه‌های مختلف و مرتبط صورت می‌گیرد، ادامه داد: معمولاً برنامه‌های کمیته امداد در زمینه مشاوره و آموزش‌های دینی و اعتقادی و افزایش مهارت‌های زندگی در زمینه پیشگیری از اعتیاد متمرکز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی گروه‌های در معرض آسیب به شیوه‌های مختلف در مرحله نخست نظام آموزشی کمیته امداد امام خمینی در دستور کار است، یادآور شد: این مددجویان پس از شناسایی در دسته‌های مختلفی اولویت‌بندی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه با بهره‌گیری از اساتید و مشاوران دینی و آموزشی اقداماتی در زمینه پیشگیری از اعتیاد توسط کمیته امداد صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مورد نظر با تامین اعتبارات اجرا می‌شود.

*حضور 2 هزار و 545 نفر در برنامه‌های کمیته امداد زنجان

ولی‌زاده با تاکید بر اینکه 2 هزار و 545 نفر با سرانه 60 هزار ریال زیر پوشش برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سال‌جاری قرار دارند، تصریح کرد: مجموع اعتبارات این برنامه‌ها 152 میلیون و 700 هزار ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه 591 نفر از مددجویان مورد نظر در برنامه‌ها زنان سرپرست خانوار هستند، اضافه کرد: 313 نفر نیز شامل کودکان در معرض خطر، یک‌هزار و 409 نفر جوانان، نوجوانان، مداخله در بحران در مددجویانی که به عنوان آسیب دیده محسوب می‌شوند و زنانی که همسران در معرض خطر دارند، می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی  استان زنجان با بیان اینکه 157 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان زنجان برای درمان طی سال‌جاری پیش‌بینی شده‌اند، ادامه داد: این مددجویان تا 40 جلسه آموزشی زیر پوشش برنامه‌ها قرار گرفته‌اند.

*آموزش یک‌هزار و 621 نفر به صورت چهره به چهره

وی با تاکید بر اینکه علاوه‌ بر 2 هزار و 545 نفر، 2 هزار و 816 نفر در سایر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی حضور دارند، یادآور شد: یک‌هزار و 621 نفر از آنها در قالب بخشی از برنامه‌های نظام آموزشی تربیتی به صورت چهره به چهره توسط مشاوران دینی و کارشناسان مختلف مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

ولی‌زاده یادآور شد: 458 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در برنامه‌هایی در قالب حوزه‌های علمی و تحقیقی توسط کارشناسان نیروی انتظامی استان مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه 421 نفر از مددجویان زیر پوشش نیز در قالب برنامه‌های ویژه مزدوجین مورد آموزش قرار گرفته‌اند، ادامه داد: 306 نفر نیز در قالب برنامه‌های آموزشی گروهی و مذهبی زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان تشریح عوامل گرایش جوانان به اعتیاد و تاثیر محیط خانواده و جامعه در گرایش جوانان را از مهم‌ترین محورهای آموزش‌ها توسط کمیته امداد امام خمینی استان زنجان برشمرد.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول