اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار ائمه جمعه با مدیرکل کمیته امداد عنوان شد

دفاتر ائمه جمعه شعبه‌ای از کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: ائمه جمعه شهرستان‌های هفت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرکل و پرسنل کمیته امداد این استان تأکید کردند که دفاتر ائمه جمعه برای تحقق سیاست‌های این نهاد و رفع محرومیت‌ها یک شعبه از کمیته امداد محسوب می‌شوند.

دفاتر ائمه جمعه شعبه‌ای از کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با ائمه جمعه شهرستان‌های این استان دیدار کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌های گچساران، باشت، بهمئی، لنده و سوق اظهار کرد: برنامه‌های کمیته امداد برای خدمت‌رسانی به محرومان و هماهنگ با سیاست‌های کشوری در ارتباط با کارآفرینی و تحکیم بنیان خانواده پیش می‌رود.

عبدالمجید فرهادی افزود: برای توسعه تولید ملی باید کار و سرمایه ایرانی را حمایت کنیم.

وی گفت: عزت نفس و کرامت خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امری ضروری است که با نهادینه کردن فرهنگ کار و آموزش مهارت‌های لازم و نظارت دائم برای به دست آوردن فرصت‌های خودکفایی تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امام جمعه زبان گویای مردم هر منطقه است خواستار دعوت مردم به اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از اسراف و بالابردن تولیدات از تریبون نماز جمعه شد.

فرهادی خواستار همکاری همه‌جانبه مسئولین و به خصوص ائمه جمعه درخصوص افزایش مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین در هر منطقه شد.

 

*محرومیت‌ها به دلیل ندانم‌کاری‌ها است

امام جمعه گچساران نیز در این دیدار گفت: محرومیت‌های این استان به دلیل سوء تدبیر و ندانم‌کاری است زیرا فرصت‌های بسیاری برای توسعه و ایجاد اشتغال وجود دارد.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ابراز داشت: نشان دادن راه به مردم برای رسیدن به خودکفایی کار بسیار خوب و قابل تحسینی است و در این راه باید تلاش بیشتری کرد.

وی ادامه داد: خانواده‌های نیازمند باید همت را سرلوحه کار خود قرار دهند و مسئولین باید به مردم امید بدهند و آنان را مأیوس و ناامید نکنند.

وی گفت: کار کردن به انسان عزت نفس و کرامت می‌دهد و همه ما باید در ایجاد اشتغال برای نیازمندان تلاش کنیم.

 

*کمیته امداد ظرفیت تحقق شعار اشتغال‌زایی را دارد

امام جمعه شهرستان باشت نیز در این دیدار گفت: بهترین خدمتی که در این دنیا می‌تواند نصیب انسان شود خدمت به محرومان و نیازمندان به ویژه ایتام است.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی افزود: برای ایجاد اشتغال با توجه به استعداد‌های کشاورزی منطقه و ظرفیت‌های موجود می‌توان با ایجاد طرح‌های کشاورزی برای مددجویان به این مهم دست یافت.

عبودی با اشاره به اینکه تنبلی، بیکاری و فقر موجب فساد در جامعه می‌شود، بیان کرد: برای ایجاد اشتغال باید با تمام توان شعار اشتغال برای همگان عملی شود که کمیته امداد ظرفیت این کار را دارد.

وی جمع‌آوری زکات را برای حل مشکلات نیازمندان ضروری عنوان کرد و گفت: در راه هدایت و راهنمایی مردم به پرداخت زکات از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

*هر چقدر کار بیشتری شود قدردانی مردم هم بیشتر می‌شود

امام جمعه بهمئی نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش و زحمات امدادگران کمیته امداد در خدمت‌رسانی به نیازمندان به ویژه در مناطق محروم گفت: هر چقدر کارها از لحاظ فرهنگی بهتر و مطلوب‌تر شود قدردانی مردم از این نهاد بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام سید رحمت‌اله سیادت با اشاره به لزوم وجود نمازخانه در مجتمع‌های فرهنگی، اظهار داشت: در راستای برطرف شدن مشکلات نیازمندان ساختمان‌های غیر قابل استفاده را تعمیر و در اختیار آنان قرار دهیم.

* زکات یک واجب فراموش شده است

امام جمعه لنده نیز گفت: وابستگی کارکنان کمیته امداد به ولایت و رهبری قابل تحسین است و همکاری ما با این نهاد مقدس مایه افتخار است.

حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی بیان کرد: در راستای جمع‌‌آوری زکات و انجام کارهای فرهنگی در خدمت کمیته امداد هستیم و در این راه تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه لنده از دور افتاده‌ترین شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است، اضافه کرد: وظیفه ذاتی ائمه جمعه این است که برای همه اقشار به خصوص فقرا و نیازمندان هر چقدر که می‌توانند گام‌های مثبت بردارند.

وی در خصوص ستاد احیاء زکات هم گفت: زکات یک واجب فراموش شده است که کار زیادی می‌طلبد و برای احیاء این امر مهم و جمع‌آوری زکات و نهادینه کردن فرهنگ زکات رابطین زکات را فعال کردیم. 

 

*کارهای فرهنگی از کمک‌های مادی به نیازمندان مهم‌تر است

امام جمعه سوق نیز با بیان اینکه کمیته امداد الگویی برای حمایت مادی و معنوی نیازمندان است، عنوان کرد: خدمت صادقانه امدادگران کمیته امداد با کمترین امکانات توقعات و نیازهای زیادی از محرومان جامعه را برطرف کرده که امید است این راه مستدام باشد.

حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد تصریح کرد: خدمات فرهنگی و ایجاد اشتغال اهمیت بیشتری نسبت به خدمات مادی دارند و تلاش کمیته امداد در ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان بسیار ارزشمند است.

وی دفتر امام جمعه را شعبه‌ای از کمیته امداد دانست و گفت: آماده همکاری با کمیته امداد جهت رفع محرومیت‌ها هستیم.

به گزارش فارس، ائمه جمعه شهرستان‌های هفت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرکل و پرسنل کمیته امداد این استان تأکید کردند که دفاتر ائمه جمعه برای تحقق سیاست‌های این نهاد و رفع محرومیت‌ها یک شعبه از کمیته امداد محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/82005/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول