اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد جیرفت خبر داد

توزیع سبد میوه شب یلدا بین مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جیرفت گفت: سبد میوه شب یلدا شامل 3 تن میوه خیار سبز، 2 تن پرتقال و همچنین 400 کیلوگرم شیرینی بین خانواده‌های زیر پوشش این نهاد توزیع شد.

توزیع سبد میوه شب یلدا بین مددجویان کمیته امداد

اسماعیل امیری ظهر امروز در حاشیه توزیع میوه و شیرینی شب یلدا برای خانواده‌های زیر پوشش این نهاد به مناسبت شب یلدا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: شب یلدا یکی از سنت‌های ایرانی است که مردم به دیدار هم می‌روند و صله ارحام نیاز به پذیرایی دارد و با توجه به اینکه ممکن است برخی از خانواده‌ها تمکن مالی را نداشته باشند، این اقدام انجام شده است.

وی افزود: طی هماهنگی با باغداران و گلخانه‌داران عمده شهرستان جیرفت 3 تن میوه خیار سبز و 2 تن پرتقال جمع‌آوری و

بسته‌بندی شد و همچنین از تعدادی از قنادی‌های شهر نیز 400 کیلوگرم شیرینی برای این سبد جم‌آوری شده است که در بین خانواده‌های زیر پوشش با اولویت ایتام توزیع می‌شود.

امیری با بیان اینکه این سبد میوه شب یلدا در مناطق سردسیر ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه که به دلیل هوای سرد ممکن است، میوه کمتری در دسترس داشته باشند، ارسال می‌شود، تصریح کرد: در زمینه اشتغالزایی در بین خانواده‌های زیر پوشش نظام جامع آموزش را داریم تا قبل از هر کاری فرهنگ کار در بین خانواده‌ها ارتقاء یابد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد در خانواده‌ها نیروی کار وجود دارد اما از وجود آن بی‌خبر هستند، در راستای ایجاد کار ابتدا وام‌های کارانگیزی با مبلغ کم به این افراد پرداخت می‌شود تا به توانایی‌های خود پی ببرند بعد وارد مرحله توان‌افزایی می‌شوند که در این مرحله تا سقف 5 میلیون تومان برای توسعه کار وام دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جیرفت گفت: آموزش این افراد از طریق فنی‌و حرفه‌ای و سایر مراکز آموزشی رایگان انجام می‌شود و در این راستا وام خودکفایی در مرحله آخر پرداخت می‌شود که تا سقف 10 میلیون تومان است و با توجه به تخصصی که دارند و با نظارت ناظران پرداخت می‌شود.

امیری اذعان داشت: سعی ما بر این است، فرهنگ کار در بین خانواده‌ها گسترش یابد و تاکنون 4 هزار وام اشتغالزایی به مددجویان موردی در این راستا به بانک معرفی شدند و وام دریافت کردند.

انتهای پیام/80002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول