اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کرمان عنوان کرد

همکاری 1700 فعال فرهنگی با کمیته امداد کرمان

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی کرمان گفت: یک هزار و 700 رابط فعال فرهنگی از سوی اداره کل آموزش و پرورش با کمیته امداد همکاری دارند.

همکاری 1700 فعال فرهنگی با کمیته امداد کرمان

ارسلان حسن‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بیش از 40 سرفصل کاری در حوزه خدمات فرهنگی، تربیتی و تحصیلی به دانش‌آموزان، دانشجویان و سرپرستان خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر 31 هزار و 500 دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان کرمان هستند و از برنامه‌های خدمات تحصیلی، آزمون‌های آمادگی کنکور، مشاوره تحصیلی، استعدادیابی، همایش‌های تحصیلی و شغلی و ... بهره‌مند می‌شوند.

حسن‌آبادی ابراز داشت: یک هزار و 700 رابط فعال فرهنگی از سوی اداره کل آموزش و پرورش به صورت افتخاری با کمیته امداد همکاری دارند و پیگیری امور تحصیلی دانش‌آموزان از این طریق در سطح استان کرمان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تفاهمنامه‌های منعقد شده با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد با اخذ تخفیف در خوابگاه‌های شبانه‌روزی مشغول به تحصیل هستند.

حسن‌آبادی گفت: همچنین بیش از 10 هزار دانشجو و طلبه از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان بهره می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد اقدام به شناسایی دانشجویان نخبه و دارای استعدادهای درخشان کرده و بانک اطلاعاتی در این زمینه تشکیل شده و خدمات ویژه‌ای را به این گروه ارائه می‌دهد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان ابراز داشت: تشکیل کانون دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، بهره‌گیری از رابطان فعال دانشگاه‌ها و همکاری افتخاری آنها با کمیته امداد صورت گرفته است.

حسن‌آبادی بیان داشت: تاکنون 400 دانشجوی زیر پوشش کمیته امداد به مرکز جهاد دانشگاهی استان کرمان برای گذراندن دوره رایگان آموزش زبان انگلیسی و رایانه معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به ارائه برنامه‌های آموزشی خانواده‌ها در راستای طرح نظام جامع آموزش خانواده افزود: این برنامه‌ها‌ در راستای آموزش مهارت‌های زندگی، تقویت مسائل دینی و مذهبی، احکام خانواده و ... به منظور توانمندسازی فرهنگی و اشتغال خانواده‌ها اجرا می‌شود.

حسن‌آبادی تصریح کرد: در این راستا تاکنون 3 هزار و 653 خانوار با جمعیت بالغ بر 12 هزار نفر در از آموزش‌های طرح نظام جامع آموزش خانواده کمیته امداد بهره برده‌اند.

وی با اشاره به نیازسنجی انجام شده از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در استان کرمان گفت: بانک اطلاعاتی نیازهای خانواده‌های زیر پوشش امداد را تهیه و برحسب نوع نیاز از 12 شیوه آموزشی از جمله چهره‌ به چهره، گروهی، مکاتبه از راه دور و ... بهره‌مند شدند.

حسن‌آبادی عنوان کرد: در این زمینه بیش از 50 مشاور خانواده دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه‌های روانشناسی و مشاوره با ما همکاری داشته‌اند.

وی ابراز داشت: همچنین بهره‌گیری از 50 مشاور دینی با مدرک سطح دو و سه حوزه در دستور کار برنامه‌های امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان است.

حسن‌آبادی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای 120 خانوار از مناطق آسیب‌پذیر شهرک صنعتی، ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به خانواده‌ها،‌ برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و قرآنی، اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس از جمله فعالیت‌های این مجموعه است.

انتهای پیام/80017/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول