اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی خبر داد

جمع‌آوری 20 میلیارد ریال کمک نقدی توسط پایگاه‌های کمیته امداد برای زلزله‌زدگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: در سطح استان تاکنون 20 میلیارد ریال وجوه نقدی برای کمک به زلزله‌زدگان ارسباران از طریق کمیته امداد جذب شده است.

جمع‌آوری 20 میلیارد ریال کمک نقدی توسط پایگاه‌های کمیته امداد برای زلزله‌زدگان

حسین دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، از جمع‌آوری 20 میلیارد ریال کمک نقدی توسط پایگاه‌های کمیته امداد برای زلزله‌زدگان ارسباران خبر داد.

وی اظهار کرد: این میزان وجوه نقدی به اضافه کمک‌های جنسی به ارزش 42 میلیارد ریال صرفاً از طرف مردم خیر آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده اهداء شده است.

دشتی افزود: کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سطح استان از طریق 467 پایگاه کمیته امداد جمع‌آوری شده و در اختیار آسیب‌دیدگان قرار گرفت.

وی، از جمع‌آوری 22 میلیارد ریال از طریق پایگاه‌های کمیته امداد در سطح کشور به زلزله‌زدگان ارسباران خبر داد و گفت: در میان این کمک‌ها از 10 هزار ریال تا 1.5 میلیارد ریال به چشم می‌خورد که از طریق مردم انسان‌دوست کشور و استان به حادثه‌دیدگان از این حادثه طبیعی، کمک‌رسانی شده است.

دشتی همچنین از اختصاص 22 میلیارد ریال از طرف وزارت رفاه و تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: این اعتبار در قالب کمک بلاعوض 10 میلیون ریالی برای هر خانوار زیرپوشش کمیته امداد تخصیص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی در ادامه بر همکاری خیران در بازسازی منازل مددجویان کمیته امداد تأکید کرد و گفت: از آن جمله می‌توان به تقبل 110 واحد از سوی خیران بدون استفاده از کمتر منبع مالی یا امکانات دولتی حتی از مصالح و امکانات بنیاد مسکن، تقبل 110 واحد از سوی موسسه خیره‌ای در تهران تا مرحله نازک‌‌کاری و تنها با وام 160 میلیونی اختصاص یافته، انعقاد قراردادی با خیری برای احداث 110 واحد با 3.5 میلیون ریال هزینه به ازاء هر متر مربع اشاره کرد.

دشتی یادآور شد: با توجه به تعهد کمیته امداد برای انجام مراحل نازک‌کاری مسکن مددجویان زیرپوشش این مجموعه، تمام خیران نیز این مرحله را که نزدیک به 40 تا 50 میلیون ریال هزینه برای هر واحد در بر دارد، تقبل کرده‌اند. 

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول