اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل:

خانه‌های دیجیتال در کانون مساجد استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل از راه‌اندازی خانه‌های دیجیتال در کانون‌های مساجد استان اردبیل با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان و جوانان خبر داد.

خانه‌های دیجیتال در کانون مساجد استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در نشست مشورتی هیئت‌های نظارت کانون‌های مساجد استان در نمین اظهار داشت: سعی داریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی به ویژه فرمانداری‌ها، تا پایان امسال 12 خانه دیجیتال را در کانون‌های مساجد استان راه‌اندازی کنیم تا جوانان و نوجوانان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی همچنین از فعالیت 19 کانون تخصصی در نقاط مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: در این کانون‌ها و در فصول مختلف برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که اغلب متناسب با ذائقه و نیاز مخاطبان است.

سقا در ادامه خاطر نشان کرد: در کنار این برنامه‌ها سعی کردیم طرح‌های متنوعی همچون تلاوت نور را در مساجد اجرایی کنیم تا جوانان و نوجوانان بتوانند با کلام الهی انس بیشتری پیدا کنند.

این مسئول به دایر بودن 220 حلقه تلاوت نور در مساجد مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: در این محافل معنوی سعی می‌شود در کنار تلاوت قرآن کریم مبانی ارزشی این کلام الهی نیز تبیین و روشنگری شود.

وی ضرورت آگاه‌سازی نسل جوان به تهدیدات و ترفندهای دشمنان را یادآور شد و بیان کرد:‌ از یک‌هزار و 900 مساجد موجود در استان که دو سوم آنها فاقد روحانی است؛ باید به نحوه شایسته استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل همچنین مشارکت دادن خیرین را در توسعه و تقویت کانون‌های مساجد ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ‌در سال‌های اخیر کانون‌های مساجد به شایسته‌ترین مکان در تربیت و فضای سالم رشد و تعالی تبدیل شده و باید قدر این موقعیت را بهتر از گذشته بدانیم.

معاون فرماندار نمین نیز در این جلسه هدف اصلی استکبار جهانی را ضربه زدن به هویت اصیل انسانی و ارزشی جامعه اعلام کرد و گفت: دشمن با تمام قوا و تجهیزات و امکانات صوری به میدان آمده است تا جوانانمان را در مسیر انحراف و انحطاط قرار دهد در حالی که ما با یک هوشیاری و بصیرت واقعی می‌توانیم از این تهدیدها فرصتی بالنده برای رشد و شکوفایی استفاده کنیم.

یونس خانی تقویت و تجهیز کانون‌های مساجد را برای صیانت از آموزه‌های دینی جوانان و تقویت و توسعه مسایل فرهنگی در جامعه ضروری اعلام کرد.

وی افزود: در کنار توجه به بحث کمیت و جذب جوانان به کانون‌ها نباید از موضوع کیفیت و همچنین ساماندهی و ارایه آموزش‌های مفید غافل شویم.

خانی به فعال بودن 14 کانون مساجد در شهرستان نمین اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی کانون‌ها با توجه به افزایش جمعیت مناطق روستایی بیش از این ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/62001 /ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول