اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیته برنامه‌ریزی گچساران مصوب شد

اختصاص یک‌ میلیارد ریال برای تجهیز کانون‌های مساجد گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: با تصویب کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان، یک میلیارد ریال برای تجهیز کانون‌های فرهنگی_هنری مساجد گچساران اختصاص یافت.

اختصاص یک‌ میلیارد ریال برای تجهیز کانون‌های مساجد گچساران

سید زمان علی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: مساجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد با جامعه بوده و حضور جوانان در مساجد نقش بی‌بدیلی در پرورش روحی و معنوی جوانان و نوجوانان دارد.

فعالیت 54 کانون فرهنگی_هنری مساجد در گچساران و باشت 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ادامه داد: هم‌اکنون 54 کانون فرهنگی_هنری با مجوز رسمی ستاد عالی در مساجد شهری و روستایی گچساران و باشت فعالیت می‌کنند.

علی‌پور با بیان اینکه جوانان در مساجد، بسیاری از مسائل فرهنگی، دینی و اجتماعی را فرا می‌گیرند، خواستار توجه و حمایت هر چه بیشتر مسئولان به امور جوانان شد.

وی اهدای کتاب و تجهیز کانون‌های فرهنگی_هنری مساجد شهرستان را گامی مهم در راستای تشویق جوانان به عضویت در کانون‌های مساجد دانست و افزود: این اقدام در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه سلامت جامعه و جوانان بسیار مؤثر است.

علی‌پور انجام فعالیت‌های دینی، فرهنگی، هنری، استعدادیابی جوانان و فراهم ‌کردن زمینه برای پرورش این استعدادها را از اهداف فعالیت و تجهیز کانون‌های مساجد عنوان کرد.

وی معتقد است که برگزاری مستمر و مطلوب برنامه‌های کانون‌ها با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه از راه‌های مؤثر برای جذب حداکثری جوانان به مساجد است.

تجهیز 28 کانون مساجد گچساران و باشت به لوازم سخت‌افزاری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت و تقویت کانون‌های فرهنگی_هنری مساجد عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تجهیزاتی از قبیل دوربین عکاسی و فیلمبرداری، سیستم صوتی، کامپیوتر، چاپگر، قفسه کتاب، میز و صندلی به بیش از 28 کانون فرهنگی_هنری گچساران و باشت اهدا شده است.

علی‌پور یادآور شد: به تمامی کانون‌هایی که طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان را در طول تابستان برگزار کرده بودند نیز به هر کانون 2 میلیون و 500 هزار ریال پرداخت شد.

وی از پیگیری اداره ارشاد اسلامی برای واریز مبالغ نقدی به حساب دیگر کانون‌ها تا پایان امسال خبر داد و فعالیت هر چه بیشتر اعضای کانون‌های مساجد را خواستار شد.

علی‌پور با بیان اینکه در کمیته برنامه‌ریزی گچساران اختصاص یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات کانون‌های فرهنگی_هنری مساجد تصویب شده است، ادامه داد: در صورت تخصیص این اعتبار، اقدامات لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مساجد باید ارتباط خود را با نسل جوان و همچنین نونهالان بیشتر کنند چرا که این ارتباط سبب حضور جوانان در مساجد و کسب معرفت می‌شود.

انتهای‌پیام/82001/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول