اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه گرگان 1404 خبر داد

آغاز طرح شهروند دیجیتال طی روزهای آینده در گرگان

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه گرگان 1404 از آغاز طرح شهروند دیجیتال طی روزهای آتی خبر داد.

آغاز طرح شهروند دیجیتال طی روزهای آینده در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی نادری عصر سه‌شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: پیشرو در فناوری اطلاعات یک چشم‎انداز برای شهر گرگان در سال 1404 است که اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این شهرداری برای تحقق آن اقدامات چشمگیری را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: هفت استراتژی برای این کمیته تعریف شده که شامل همگون‎سازی و متمرکز کردن داده‎ها، پیاده‎سازی نظام آمارهای ثبتی در شهرداری، استاندارد کردن و تامین امنیت اطلاعات و تعامل‌بخشی بین پروژه‎های آی‎.سی.‎تی شهرداری، استفاده از تکنولوژی جدید و جی‎.آی‌.اس در مسائل شهری تحقق شهرداری الکترونیک، گسترش زیرساخت شبکه فیبرنوری شهرداری و استفاده از شبکه شهری و تعامل با مراکز دولتی و دانشگاهی با استفاده از بسترهای ارتباطی است.

رئیس دبیرخانه گرگان 1404 تصریح کرد: در پنج سال اول این برنامه حدود 67 پروژه پیش‎بینی شده که پیشرفت اقدامات انجام شده در این کمیته بسیار قابل ملاحظه بوده است.

نادری ایجاد مرکز داده (دیتا سنتر)، ساماندهی و استقرار نظام یکپارچه و جامع اطلاعات مبتنی بر اقلام آماری، پیاده‎سازی سیستم روابط عمومی الکترونیک، توسعه سیستم یکپارچه شهرسازی الکترونیک و ایجاد شبکه فیبرنوری شهرداری گرگان را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده طی یکسال ارزیابی کرد.

وی افزود: راه‎اندازی و توسعه سیستم اتوماسیون اداری و توسعه سیستم مالی (اسناد دریافتنی)، راه‎اندازی سیستم پرداخت عوارض خودرو (فاز اول)، اجرای فاز اول پورتال سازمانی و یکپارچه شهرداری گرگان و سازمان‎های تابعه، خرید نرم‎افزار ثبت مشکلات شهری، امکان‎سنجی و مشخص کردن اهداف شهرداری در خصوص راه‎اندازی دفاتر پیشخوان، امکان‎سنجی یکپارچه‎ کردن اطلاعات شهرسازی و آماده‎سازی و راه‎اندازی فاز اول VoIP نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای شهرداری الکترونیک از طریق اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این شهرداری در مدت مذکور انجام شده است. 

رئیس دبیرخانه گرگان 1404 از آغاز طرح شهروند دیجیتال طی روزهای آتی خبر داد و بیان کرد: پیش از این نیز شهرداری گرگان با اجرای موفقیت‎آمیز طرح شهروند الکترونیک توانست گام مؤثری در راستای شهر الکترونیک و آموزش‎های شهروندان گرگانی بردارد.

نادری اذعان داشت: برگزاری 250 ساعت کلاس آموزشی Network+ و همچنین برنامه‎ریزی برای برگزاری 170 کلاس آموزشی CCNA+CISCO Security از دیگر اقدامات این اداره برای بالا بردن سواد اینترنتی است.

انتهای پیام/2307/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول