اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد آذربایجان غربی تاکید کرد

راه‌اندازی مجتمع دیجیتالی برای صیانت از محصولات فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: راه‌اندازی مجتمع دیجیتالی برای صیانت و حمایت از محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی ضروری است.

راه‌اندازی مجتمع دیجیتالی برای صیانت از محصولات فرهنگی

به گزارش خبرنگار فارس در ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی ظهر امروز در جلسه ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری، اظهار داشت: مقابله قاطع با مقوله قاچاق محصولات فرهنگی و هنری که علاوه بر آثار سوء اقتصادی پیامدهای مخرب فرهنگی برای جامعه دارد یکی از اولویت‌های فرهنگی به ویژه در استان آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به رتبه هشتم کپی رایت غیر مجاز فیلم از فضای مجازی و رتبه نهم قاچاق نرم‌افزارهای فرهنگی و رتبه 21 فعالیت غیر مجاز در عرصه هنر موسیقی، تصریح کرد: وظیفه اصلی متولیان فرهنگی این است که به طور جدی و پیگیرانه از ادامه این روند در حوزه فعالیت‌های فرهنگی جلوگیری کنند.

کریمی فعالیت بخش‌های مختلف فرهنگی و دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی را در جلوگیری از تولید، توزیع و انتشار غیر مجاز محصولات فرهنگی و هنری از قبیل فیلم، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای فرهنگی را نادیده نگرفت، ولی بر توسعه برخوردهای هدفمند و پیشگیرانه در سایه تعامل و همکاری مسئولان تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ایجاد بسترهای لازم برای تشخیص محصولات غیرمجاز، پیش‌بینی و اتخاذ سیاست‌های مقابله مؤثر با محصولات غیر مجاز، ارتقای فرهنگ و آگاهی‌های عمومی در زمینه عدم استفاده از محصولات غیر مجاز و نسخه‌های آثار مجاز و تمرکز فعالیت‌های مربوط به مبارزه با عرضه محصولات غیر مجاز را از جمله اهداف تشکیل ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری عنوان کرد که بیست و ششمین ستاد کشوری آن به ریاست اداره کل ارشاد استان آغاز به کار می‌کند.

وی بر ضرورت ثبت آثار فرهنگی و هنری توسط هنرمندان و صاحبان آثار تاکید کرد و متذکر شد: برای جلوگیری از تخلفات صورت گرفته در این حوزه و همچنین امکان تسریع در بازگرداندن حقوق مالکیت هنری به صاحبان آثار ضروری است افراد نسبت به ثبت اثر هنری خود اقدام کنند.

گفتنی است در ادامه این جلسه راهکارهای عملی و پیشنهادهای اجرایی برای حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری توسط اعضای ستاد که متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی بود بررسی شد.

انتهای پیام/61013/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول