اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور:

راه‌اندازی هر مرکز دیجیتال 20 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور گفت: به لحاظ اینکه امکانات خاصی از قبیل نرم‌افزارهای رایانه‌ای و وسایل اداری برای هر مرکز دیجیتال مورد نیاز است، برای هر مرکز حدود 15 تا 20 میلیون تومان هزینه می‌شود.

راه‌اندازی هر مرکز دیجیتال 20 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد

عبدالله عبدوس در حاشیه مراسم رونمایی از انیمیشن فاخر «قصه‌های مینودری» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مهم‌ترین هدف راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در سطح کشور نشر و گسترش فرهنگ دیجیتال به لحاظ عمومی و برای آحاد مردم  است.

وی افزود: عمده فعالیت شبکه‌های دیجیتال نیز در حوزه‌هایی مانند اینترنت، گیم نت و آموزش رایانه برای جوانان و نوجوانان می‌باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم مراکز دیجیتالی که تاکنون راه‌اندازی شده‌اند، به لحاظ کیفی بیش از پیش تجهیز شوند و در خصوص شبکه‌های دیجیتالی که پس از این راه‌اندازی می‌شوند هم کیفیت و هم‌کمیت مد نظر قرار گیرد.

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور عنوان کرد: شبکه‌های دیجیتال عمدتا تحت عناوینی مانند مراکز فرهنگی دیجیتال، خانه‌های فرهنگ و مجتمع‌های شهری در سطح کشور راه‌اندازی می‌شوند که عمده اینها بر مبنای تفاهم‌نامه‌ای که با کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد به نام خانه فرهنگ در حال فعالیت هستند.

عبدوس با اشاره به اینکه تاکنون 300 مجتمع فرهنگی دیجیتال در سطح کشور راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: تاکنون با هزینه‌ای بیش از پنج میلیارد ریال 300 مجتمع و خانه فرهنگی دیجیتال در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: شبکه ملی فرهنگ در همه استا‌ن‌ها راه‌اندازی شده که در برخی استان‌ها و شهرها به صورت مجتمع شهری و در برخی مناطق به صورت خانه‌های فرهنگی است که توانسته جوانان و علاقه‌مندان زیادی را جذب این مراکز کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با اختصاص بودجه از سوی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری تاکنون 300 مرکز راه‌اندازی شده و امیدواریم 200 مرکز دیگر نیز در سایر نقاط کشور راه‌اندازی شود.

به گفته وی هدف شبکه ملی فرهنگ کشور در برنامه‌های آینده  خودگردانی مراکز است.

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور ادامه داد: پس از این مراکز فرهنگی دیجیتال به صورت خودگردان اداره خواهند شد و باید به گونه‌ای مدیریت شوند تا بتوانند با تعریف منابع مالی جدید فعالیت خود را ادامه داده و در حوزه فرهنگ دیجیتال تأثیرگذار باشند.

عبدوس با اشاره به اشتغال‌زایی برای 400 نفر در مجتمع‌های دیجیتال عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از 400 نفر از جوانان و نوجوانان در این مراکز مشغول به کار شده‌اند که با گسترش آنها در سال‌های آینده می‌توانیم ظرفیت اشتغال را تا دو برابر افزایش دهیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با فعالیت‌های جدید در مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال ضمن تحقق پایداری فعالیت‌ها و درآمدزایی و توزیع مویرگی در بخش آی تی کارهای ارزشمندی در بخش‌های هنری نیز به علاقه‌مندان ارائه شود.

انتهای پیام/77001/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول