اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

مرکز فرهنگی دیجیتال محیطی برای ظهور ایده‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مرکز فرهنگی دیجیتال می‌تواند محیطی برای ظهور ایده‌های ارزشمند جوانان هنرمند باشد.

مرکز فرهنگی دیجیتال محیطی برای ظهور ایده‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها در مراسم رونمایی از انیمیشن «قصه‌های مینودری» که ظهر امروز با حضور مدیر شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین در بهمن ماه سال گذشته توسط مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد و به واسطه جوانان پرشور و با مدیریت آقای پورایمانی که انگیزه فراوانی برای خدمت کردن در این عرصه دارند، زمینه‌ای فراهم شده است تا جوانان ایده‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: مجتمع فرهنگی کاسپین توانسته به موفقیت‌های خوبی دست یابد، البته اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این زمینه ورود پیدا کرده و سعی در توسعه چنین مراکزی دارد.

شفیعی‌ها اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عللی که موجب شد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این زمینه ورود پیدا کند، تلاش‌های مجدانه جوانان در این عرصه بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: خوشبختانه گام‌های مؤثری در این مرکز در حوزه بازی‌های دیجیتال و برگزاری بازی‌های جام دیجیتال  که در تابستان گذشته شکل گرفت، برداشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه مجتمع‌های فرهنگی محیطی مطمئن برای فعالیت‌های جوانان هستند، گفت: این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهیم که مجتمع‌های فرهنگی محیط‌هایی هستند که پاسخگوی نیازهای فعلی و آینده جوانان می‌باشند و در واقع تغییر مسیر آنها نیز به سمت و سویی خواهد بود که برنامه‌هایی با محتوای عمیق‌تر و قوی‌تر را برای جوانان فراهم کنند.

شفیعی‌ها اضافه کرد: لذا راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی از این لحاظ کار ارزشمندی بود که در سطوح مختلف در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در واقع تلاش بر این بوده است تا محیطی فراهم شود که جوانان علاقه‌مند به حوزه هنر در محیطی سالم دور هم جمع شوند و ایده‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه فضای استان قزوین به گونه‌ای است که جوانان هنرمند در بحث انیمیشن علاقه‌مندی فراوانی از خود نشان می‌دهند، طبعا با همکاری مسئولان آثار فاخر بسیاری را از جوانان هنرمند قزوینی شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: از آنجایی که ساخت انیمیشن مستلزم صرف هزینه‌های زیادی است قطع یقین جوانان با هزینه‌های شخصی خود نمی‌توانند ایده‌های خود را عملی کنند، بنابراین مرکز فرهنگی دیجیتال می‌تواند محیطی برای ظهور ایده‌های ارزشمند جوانان هنرمند قزوینی باشد.

شفیعی‌ها خطاب به جوانان گفت: علی‌رغم احترام به همه تلاش‌هایی که تاکنون از آنان شاهد بوده‌ام رمز موفقیت جوانان در این است که توجه داشته باشند که در ابتدای راه قرار گرفته‌اند و با تلاش و پشتکار آثار ارزشمندی بسیاری را می‌توانند خلق کنند.

شفیعی‌ها ادامه داد: از شما جوانان هنرمند انتظار می‌رود به مرور زمان با توجه به اینکه بر تجربیاتتان افزوده می‌شود، کارهای قوی‌تری از لحاظ محتوایی ارائه دهید تا جایی که نظر رسانه ملی را به خود معطوف کنید تا رسانه ملی نیز با توجه به نیازی که قطعا دارد از تولیدات شما استقبال کند.

وی خاطرنشان کرد: البته باید تاکید کنم که نباید محتوا را فدای فرم کرد، چراکه آن چیزی که یک اثر را ماندگار می‌کند و بر ارزش آن اثر می‌افزاید محتوای آن اثر است.

این مقام مسئول یادآور شد: آن چیزی که به یک اثر هنری هویت می‌بخشد این است که یک سری از ارزش‌ها و اهداف زندگی را در قالب ابزاری که در جامعه کنونی می‌تواند تاثیرگذار باشد، بگنجانیم.

انتهای پیام/77001/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول