اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفت

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد گچساران

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، محفل انس با قرآن کریم با حضور نفر اول مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محفل انس با قرآن کریم امروز و با حضور عباس هاشمی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم به مناسبت گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

این مراسم با استقبال کم‌نظیر دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان این واحد دانشگاهی روبرو شد و حاضران در این محفل معنوی تداوم برگزاری این مراسمات به ویژه در فضای دانشگاهی را خواستار شدند.

لزوم ارائه برنامه‌های بصیرت‌افزایی برای جوانان

امام جمعه موقت گچساران در این آیین قرائت قرآن با صوت خوش را زبانی اثرگذار عنوان کرد و اظهار داشت: قرآن کریم نسخه التیام‌بخش همه دردها و رنج‌های بشری بوده و با تمسک به این کتاب الهی نوع نگاه انسان به دنیا و آخرت اصلاح می‌شود.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده با تأکید بر بصیرت‌افزایی در جامعه امروزی تصریح کرد: اقشار مختلف مردم جامعه به ویژه جوانان هر جامعه‌ای اگر بصیرت داشته باشند، تیغ‌‌های دشمنان در مقابل آنها کند شده و کاری از پیش نمی‌برند.

وی قرآن کریم، همنشینی با علما و دانشمندان و ذکر خدا را از عوامل مهم و تأثیرگذار بصیرت‌افزایی دانست و ابراز داشت: بی‌‌بصری عیب نیست اما بی‌بصیرتی نه تنها عیب بزرگی برای هر شخص است بلکه جامعه را به قهقرا می‌کشاند.

خواجه‌زاده با بیان اینکه بی‌بصیرتی زمینه را برای حضور دشمنان آماده می‌کند، تدوین و ارائه برنامه‌های مختلف فرهنگی و معرفتی برای افزایش بصیرت و آگاهی جوانان و نوجوانان جامعه را خواستار شد.

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران نیز در این مراسم اظهار کرد: حضور در محافل قرآنی افتخاری بزرگ برای هر انسان بوده و باید از این محافل معنوی بهره‌های لازم برده شود.

محمد شفیعی بالاترین مقام در روز قیامت را مقام قاریان قرآن عنوان کرد و افزود: رسالت ما این است که باید قدر این مصحف شریف را بدانیم و آن ‌را در تمامی ارکان زندگی خود به کار ببندیم.

وی تصریح کرد: کتاب قرآن کتابی است که شفاعتش پذیرفته می‌شود و تعداد درجات قرآن به تعداد آیات قرآن است.

شفیعی با تأکید بر لزوم تبیین فواید قرائت و انس با قرآن برای جوانان و نوجوانان خاطر نشان کرد: هر کس با کلام وحی الهی انس گیرد درجاتش بالاتر می‌رود.

به گزارش فارس، عباس هاشمی در بین قاریان 60 کشور اسلامی توانسته به مقام اول دست پیدا کرده و از دستان رئیس قوه قضاییه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه ویژه خود را دریافت کند.

وی سابقه چندین قرائت قرآن در محضر مقام معظم رهبری را در پرونده خود دارد.

انتهای پیام/82001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول