اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

30 آذر ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن در همدان

خبرگزاری فارس: مسئول قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: با حضور 300 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی، مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در همدان 30 آذر ماه برگزار می‌شود.

برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن در همدان

مجتبی جمالی‌سلطان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی سی و پنجمین مرحله مسابقات قرآن کریم در شهرستان‌های مختلف استان همدان، اظهار کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات 30 آذر ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مکان برگزاری مرحله استانی سی و پنجمین مرحله مسابقات قرآن کریم در محل امامزاده شاهزاده حسین (ع) و سازمان دانش‌آموزی همدان برگزار می‌شود، گفت: محل برگزاری آزمون خواهران در امامزاده شاهزاده حسین (ع) و آزمون برادران نیز در سازمان دانش‌آموزی است.

مسئول قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه 30 هزار نفر از شهرستان‌های مختلف استان در مسابقات مرحله شهرستانی سی و پنجمین دور مسابقات قرآن کریم شرکت کردند، تصریح کرد: از این تعداد 300 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این دور مسابقات شامل رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و رشته‌های ترتیل و مفاهیم قرآنی است، افزود: مرحله شهرستانی این دوره مسابقات علاوه بر این رشته‌ها، دارای رشته حفظ یک و 2.5 جزء نیز بود.

جمالی‌سلطان با بیان اینکه نفرات اول تا سوم رشته‌های مختلف مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته‌اند، گفت: در داوری مرحله استانی این دوره مسابقات سه داور بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران استاد محمد عباسی، محمدحسین سعیدیان و خانم کاتب نیز در کنار داوران استانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه نفرات برگزیده مرحله استانی این دوره مسابقات به مرحله کشوری راه خواهند یافت، عنوان کرد: استان مازندران میزبان مرحله کشوری این دوره مسابقات است.

مسئول قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه جوایز مراحل شهرستانی، استانی و کشوری این دوره مسابقات قرآنی توسط سازمان اوقاف اهدا می‌شود، هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآنی در بین عموم مردم و تشویق منتخبان به ارتقای سطح خود دانست.

وی در پایان با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم در 2 مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال و در 2 گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود، گفت: استان همدان در رشته‌های حفظ قرآن کریم در غرب کشور رشد چشمگیری داشته و دارای رتبه نخست است اما در رشته‌های قرائت و ترتیل جای کار دارد.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول