اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خبر داد

91 هزار دانش‌آموز لرستانی متقاضی شرکت در مسابقات حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: 91 هزار دانش‌آموز لرستانی متقاضی شرکت در مسابقات حفظ قرآن هستند.

91 هزار دانش‌آموز لرستانی متقاضی شرکت در مسابقات حفظ قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، سیدحجت‌الله کلانتری در مراسم گرامید‌اشت هفته قرآن در مدرسه شاهد ناحیه یک خرم‌آ‌باد با تبریک به ‌مناسبت هفته قرآن و تسلیت به   مناسبت ماه صفر و ایام عزاداری امام‌حسین (ع)، گفت: 91 هزار و 600 نفر از دانش‌آموزان استان لرستان در مقاطع مختلف تحصیلی از ابتدایی، راهنمایی و متوسطه متقاضی ثبت‌نام در مسابقات حفظ قرآن شده‌اند که این دانش‌آموزان حافظ یک تا 30 جزء قرآن هستند.

وی عنوان کرد: هفته آخر آذرماه در تقویم آموزش و پرورش به نام هفته قرآن نامگذاری شده که این هفته فرصت مغتنمی بوده تا در آن به برنامه‌های قرآنی توجه ویژه شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همزمان با آغاز هفته قرآن مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن‌ کریم ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در بحث قرآن می‌توان به راه‌اندازی مدارس قرآنی و حفظ قرآن اشاره کرد، ادامه داد: از مجموع 300 هزار دانش‌آموز لرستانی 90 هزار نفر آنها در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن کریم شرکت می‌کنند که حدود 17 هزار نفر آنها به مرحله شهرستانی راه یافته‌اند.

کلانتری ادامه داد: مرحله شهرستانی این مسابقات بهمن‌ماه برگزار می‌شود و منتخبان مرحله شهرستانی به مرحله استانی که اردیبهشت 92 برگزار می‌شود، راه‌ می‌یابند.

وی افزود: همچنین منتخبان مرحله استانی به مرحله کشوری که تابستان 92 برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به استعدادهای خوب قرآنی ‌بین دانش‌آموزان استان اشاره کرد و گفت: در مسابقات قرآنی مرحله کشوری هر ساله از بین دانش‌آموزان لرستانی منتخب کشوری داریم.

انتهای‌ پیام/2304/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول