اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی:

اتحاد امت اسلامی سبب جهانی شدن اسلام می‌شود

خبرگزاری فارس: راهبرد مهم گسترش اسلام وحدت و برادری میان امت اسلام است و خداوند در قرآن بر رعایت این مهم تأکید فراوان دارد.

اتحاد امت اسلامی سبب جهانی شدن اسلام می‌شود

به گزارش خبرگزای فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد دوشنبه‌شب در جلسه نشست صمیمی مسئولان فرهنگی با فعالان و مربیان قرآنی اهل سنت بیرجند اظهار کرد: طی چند سال گذشته نهضت بسیار خوبی در زمینه انس، فراگیری، آموزش، حفظ و تدبر در قرآن در کشور به راه افتاده و روز به روز بر سرعت این نهضت و حرکت افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: امید است نسل جوان جامعه با روی آوردن به قرآن و عمل به دستورات آن مسیر روشن زندگی را پیدا و سبب اعتلای جامعه اسلامی شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: ملت ایران به دلیل استفاده و بهره‌گیری از مبنا و عمل‌های هر چند ناچیز به دستورات قرآن در دوران قبل از انقلاب سبب سرنگونی رژیم شاهنشاهی شدند و در دوران دفاع مقدس نیز این مهم در پیروزی رزمندگان اسلام بسیار بارز و برجسته بود.

گلستانی‌فرد تصریح کرد: طی سال‌های عمر انقلاب اگر نظام و ملت، موفق و سربلند بودند به خاطر قرآن و عمل به آن است که بهترین نسخه‌ها برای حل تمامی مشکلات در قرآن کریم وجود دارد و ملت از این نسخه‌ها بهره‌گیری کردند.

وی از قرآن به عنوان یک کتاب، اساسنامه و راهبرد مهم برای جهانی شدن اسلام یاد کرد و افزود: دشمنان سعی دارند که بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و در این راستا از تمام ابزار حتی خود قرآن استفاده می‌کند و به این کتاب مقدس الهی اهانت می‌کنند و با این اقدامات می‌خواهند اسلام و قرآن را نابود کنند غافل از اینکه حافظ و حراست‌کننده اصلی قرآن، خود خداوند است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: قرآن تنها کتابی است که با آن همه توطئه و حربه دشمنان اسلام بدون هیچ‌گونه تغییری امروزه در اختیار بشر و در آینده نیز دچار هیچ تغییری نمی‌شود چون خداوند نگهدارنده و حافظ آن است.

گلستانی‌فرد اظهار کرد: راهبرد مهم گسترش اسلام وحدت و برداری میان امت اسلام است و خداوند در قرآن بر رعایت این مهم تأکید فراوان کرده است.

گلستانی‌فرد با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و حیات است، ادامه داد: تمامی آیات آن درس، عبرت و انسان‌ساز است.

وی یادآور شد: دشمن امروزه از بیداری و هوشیاری مسلمانان که به دنبال آن تمامی جهانیان بیدار شدند، هراس دارد و به هر طریقی می‌خواهد جلوی پیشرفت و گسترش اسلام را بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: طی این سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی اذان،‌ نماز، قرآن، جماعت و اتحاد ملت ایران علاوه بر تشدید هراس دشمنان نیز سبب بیداری و خیزش‌های اسلامی در جهان شده و مردم دنیا را با ارزش‌های انسانی و الهی آشنا ساخته است.

گلستانی‌فرد با بیان اینکه مداوم باید حول محور اسلام، پیامبر و قرآن حرکت کنیم، تصریح کرد: علاوه بر این نیز در عصر حاضر باید دنباله‌رو و پیرو ولایت فقیه باشیم تا حربه‌های دشمنان خنثی شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه گفتمان غالب دنیا گفتمان اسلام است، افزود: همچنین تمدن اسلام نیز تمدن غالب جهان شده است و در راستای گسترش این گفتمان و تمدن باید امت اسلامی به ریسمان الهی چنگ زده و انسجام و اتحاد داشته باشند.

در ادامه این جلسه از فعالان و مربیان قرآنی اهل سنت خراسان‌جنوبی تجلیل شد.

انتهای پیام/69003/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول