اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی همدان خواستار شد

لزوم ارتقای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های مدارس قرآنی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت‌بخشی برنامه‌های مدارس قرآنی گفت: به دنبال افزایش کلاس‌های فوق برنامه در مدارس قرآنی نیستیم بلکه هدف ما اجرای برنامه‌های کیفی است.

لزوم ارتقای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های مدارس قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان معصومه معصومیان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار داشت: نبود مدارس قرآنی در استان همدان خلأ بسیار بزرگی بود که با تلاش و برنامه ریزی فراوان توانستیم مدارس قرآنی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته قرآن در مدارس ما مهجور مانده بود تصریح کرد: در حال حاضر مدارس قرآنی ایجاد شده و تمام تلاش ما این است که این مدارس به درجه‌ای برسد که در تمام زمینه‌ها حرف اول را بزند.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش همدان ادامه داد: در استان همدان 19 مدرسه قرآنی را داریم که این 19 مدرسه را به چهار گروه تشکیل دادیم تا مدیران این مدارس با هم تشکیل جلسه داده و برنامه‌ریزی‌ مفیدی را برای این نوع از مدارس داشته باشند.

وی یادآور شد: تمام معلمان مدارس قرآنی در کارگاه یک روزه برای با حضور مؤلف کتاب قرآن مدارس قرآنی شرکت می‌کنند تا به طور کامل با کتاب تألیف شده مدارس قرآنی اطلاع پیدا کنند.

معصومیان ادامه داد: ما به دنبال بیشتر کردن کلاس‌های فوق برنامه در مدارس قرآنی نیستیم بلکه هدف ما اجرای برنامه‌های مفید و با کیفیت است تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

وی به تغییر سیستم مدارس قرآنی به شکل هیئت امنایی اشاره و خاطرنشان کرد: برای اینکه مدارس قرآنی به شکل هیئت امنایی اداره شوند باید به تصویب شورای آموزش و پرورش برسد.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش استان همدان به مجتمع‌های آموزشی اشاره و تأکید کرد: در سال آینده نیاز به پنج مجتمع آموزشی قرآنی داریم که سعی می‌کنیم در سال‌های آینده مدارس قرآنی به صورت مجتمعی اداره شود.

وی در پایان سخنانش گفت: مدارس قرآنی باید در نخستین فرصت هوشمندسازی شوند چرا که برنامه این مدارس بیشتر به صورت نرم‌افزاری است و این امر نیاز است که در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام/89007/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول