اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش چرام:

گسترش فرهنگ نماز و قرآن در مدارس ضرورت است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش چرام قرآن را پیمان خدا بر خلق دانست و گسترش فرهنگ نماز و قرآن در مدارس را از اولویت‌‌های کاری این اداره اعلام کرد.

گسترش فرهنگ نماز و قرآن در مدارس ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، محمدقلی جمالی صبح امروز در حاشیه محفل انس با قرآن با بیان این‌که برپایی محفل معنوی انس با قرآن نقش مؤثر و سازنده‌ای در راستای قرآن‌آموزی در سطح جامعه و به‌ویژه بین دختران دارد، اظهار داشت: بدون شک حضور جوانان در این گونه محافل، روشنگری، هدایت و بیداری آن‌ها را نسبت به بسیاری از مسائل به دنبال خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش چرام ترویج فرهنگ قرآنی را زمینه‌ای برای آشنا کردن جوانان با قرآن و معارف الهی ذکر کرد و گفت: برای دستیابی به آثار و برکات قرآن در جامعه، جوانان باید بیشتر با مفاهیم و درس آموزی‌‌های قرآن آشنا و مأنوس شوند.

وی قرآن را پیمان خدا بر خلق دانست و گسترش فرهنگ نماز و قرآن در مدارس را از اولویت‌‌های کاری این اداره اعلام کرد.

این مسئول افزود: بی‌شک اجرای این برنامه‌ها می‌تواند سنگر محکمی در برابر وسوسه‌های شیاطین داخلی و خارجی باشد.

جمالی ادامه داد: بهره‌گیری از کلام نورانی الهی باعث می‌شود جان انسان‌ها جلا پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش چرام با اشاره به این‌که ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در سطح کشور وظیفه همگان است و ما نیز باید در این تلاش سهمی داشته باشیم، متذکر شد: خوشبختانه مردم متدین شهرستان چرام از قرآن دوستان هستند و در فعالیت‌های قرآنی همواره در صف مقدم قرار دارند و این صفت نیک باعث شده که شهری قرآنی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تعلیم قرآن کریم به کسانی که سواد قرآنی ندارد، اجر و ثواب زیادی نزد خداوند متعال دارد و هر کدام از ما که توان تلاوت قرآن کریم را دارد سعی کند به دیگران نیز این عمل خدا پسندانه را یاد دهد.

جمالی وجود تعداد قابل توجه از قاریان، مفسران و حافظان قرآن کریم را مایه مباهات و افتخار دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود آحاد جامعه هرچه بیشتر با قرآن مأنوس شوند.

این مسئول در ادامه با اشاره به هدف برگزاری محفل انس با قرآن گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در جامعه، فضایی قرآنی و همچنین فرصت استفاده از ابعاد دینی، علمی و اعتقادی قرآن را ایجاد می‌‌کند.

انتهای‌پیام/82002/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول