اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

تدبر و عمل به قرآن حلقه گمشده بین امت اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: جایگاه تدبر،‌ تعقل، ‌تفکر و عمل به قرآن در بین مسلمانان اهل تسنن و تشیع مغفول مانده است.

تدبر و عمل به قرآن حلقه گمشده بین امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان دوشنبه‌شب در جلسه نشست صمیمی مسئولان فرهنگی با فعالان و مربیان قرآنی اهل سنت بیرجند اظهار کرد: حافظان کلام‌الله کسانی هستند که پروردگار به آنها عنایت خاص دارد.

وی ادامه داد: قرآن کریم تجلی عزمت حضرت باری تعالی به شمار می‌رود و کتابی انسان‌ساز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: امت اسلامی مفتخر است که کتاب مقدسش معجزه پیامبر رحمت و مهربانی است.

لطفیان با بیان اینکه قرآن مظهر رحمت مطلقه الهی بر روی زمین است، تصریح کرد: اگر انسان نسبت به قرآن معرفت پیدا کند و پیرو دستورات آن باشد درجه متعالی شدن و به کمال رسیدن را کسب می‌کند.

وی افزود: از چندین سال گذشته به بحث حفظ قرآن توجه ویژه‌ای صورت پذیرفته که البته بسیار خوب و ارزنده است ولی آنچه مهم و با ارزش است تدبر،‌ تعقل، ‌تفکر و عمل به قرآن است که این مهم توسط مسلمانان اعم از برادران اهل تسنن و برادران اهل تشیع مورد غفلت واقع شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین حافظان قرآن کریم دنیا در کشورهای مصر و سوریه هستند، یادآور شد: اما امروزه نظاره‌گر گرفتاری‌های و آشوب‌های زیادی در این کشورها هستیم که توسط دشمنان اسلام و قرآن انجام می‌شود و اگر حافظان قرآن کریم این کشورها در حقیقت به بحث تدبر،‌ تعقل، ‌تفکر و عمل به قرآن بیشتر توجه کنند و آن را در بین مردم تسری دهند بی‌شک بر دشمنان پیروز خواهند شد.

لطفیان اظهار کرد: قرآن باید در انسان تحول ایجاد کند و این تحول زمینه‌ساز پیشرفت‌های زیاد برای انسان و یک جامعه می‌شود.

وی گفت: راهبرد دفاع از مظلومان و ستم‌دیدگان در قرآن آمده است و یکی از وظایف مسلمان نیز دفاع از مظلومان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی در سطح استان مورد حمایت سازمان تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد و از برادران اهل سنت می‌خواهیم در راستای اثربخشی بیشتر به برنامه‌های قرآن خود، تعاملی سازنده و همکاری بیشتری با دار‌القرآن تبلیغات اسلامی استان داشته باشند.

انتهای پیام/69003/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول