اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

غیرت دینی نتیجه تدبر در قرآن است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور غیرت دینی را نتیجه تدبر در قرآن عنوان کرد.

غیرت دینی نتیجه تدبر در قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی که در تالار انتظار کرمانشاه در حال برگزاری است، با اشاره به قیام امام‌حسین(ع) در روز عاشورا‌، اظهار داشت: هدف امام‌حسین(ع) در قیام عاشورا اصلاح جامعه اسلامی و از بین بردن بدعت‌ها بود‌.

وی تصریح کرد: اصلاح، راه و روش امام‌حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر بود.

شرفخانی افزود: ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) برای از بین بردن بدعت‌هایی که رایج شده بود مجبور به اصلاح آن شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برخی از مباحث اخلاقی، خاطرنشان کرد: غیرت یکی از مباحثی است که هم در دین  و هم در مراحل سیر و سلوک برای رسیدن به حق به کار می‌رود؛ غیرت دینی حضرت

اباعبدالله‌حسین(ع) در راستای اصلاح جامعه مسلمانان و برای حفظ دین پیامبر انجام شد و حفظ دین اسلام غایت اصلی قیام امام‌حسین(ع) در عاشورا است.

وی با تأکید بر حفظ غیرت دینی خاطرنشان کرد: اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌خواست دین جدش را از بدعت‌ها حفظ کند، لذا غیرت به خداوند در وجود امام‌حسین(ع) باعث قیام عاشورا شد.

شرفخانی افزود: غیرت نشانه ایمان است که باید بر مبنای مفاهیم قرآنی و عترت باشد‌.

وی با اشاره به وضعیت بد‌حجابی در جامعه‌، اظهار داشت: بی‌توجهی برخی از افراد به بحث حجاب، نشانه نداشتن غیرت دینی است و به همین دلیل عده‌ای به حجاب توجهی ندارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برای حفظ دین باید غیرت دینی داشت و غیرت دینی زمانی اتفاق می‌افتد که در قرآن تدبر کرد.

وی افزود: با تدبر در قرآن غیرت دینی افزایش می‌یابد و هدف از تدبر در قرآن حفظ مفاهیم دینی است.

شرفخانی با اشاره به برخی از روایت‌های تاریخی در واقعه کربلا، خاطرنشان کرد: در واقعه کربلا برخی بانوان صفحه‌هایی از تاریخ کربلا را چرخاندند چرا که غیرت بر دین اسلام داشتند و در این راه از مال و جان خود گذشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برای این بانوان کربلا، لبیک گفتن به حضرت حق از هر چیزی مهم‌تر بود، در این راستا از دنیای خود گذشتند تا به ولی‌الله‌العظم لبیک بگویند.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول