اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری:

8 خانه قرآن شهری در چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت گرفتند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری از صدور مجوز فعالیت برای هشت خانه قرآن شهری در این استان خبر داد.

8 خانه قرآن شهری در چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اسماعیلی پیش ازظهر امروز در دیدار با فعالان مراکز قرآنی این استان، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار مرکز در شهر بروجن، دو مرکز در فارسان و یک مرکز قرآنی در شهرهای شهرکرد و شلمزار فعالیت خود را در زمینه ترویج علوم قرآنی و ارائه خدمات مذهبی آغاز کرده‌اند.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: طرح تأسیس خانه‌های قرآن شهری از ابتدای امسال در این استان کلید خورده است.

اسماعیلی بیان داشت: خانه‌های قرآن شهری به عنوان تشکلی مردمی و غیر دولتی و به منظور توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در شهرها و محلات راه‌اندازی می‌شوند.

مسئول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ارتقای سطح دانش و بینش قرآنی افراد جامعه، تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی، گسترش آموزه‌های قرآنی بین خانواده‌ها و کاربردی کردن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم از دیگر اهداف تأسیس خانه‌های قرآن شهری به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: متقاضیان دریافت مجوز فعالیت خانه‌های قرآن شهری می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی و یا دفاتر این نهاد در شهرستان‌ها برای ایجاد مراکز آموزش علوم قرآنی اقدام کنند.

اسماعیلی با تأکید بر ضرورت اهمیت تدبر در قرآن، یادآور شد: برخی از افراد معتقدند که چون آیات قرآن را درک نمی‌کنند، نباید قرآن را تلاوت کنند و به سراغ قرآن نمی‌روند؛ در صورتی‌ که طبق آیه 20 سوره مبارکه مزمل خداوند می‌فرماید: «فأقروا ما تیسّر من القران» لذا باید در حد توان به قرائت قرآن پرداخت.

این مسئول ادامه داد: در مرحله اول باید زبان انسان با قرآن ارتباط برقرار کند تا در مراحل بعدی به تدبر در آیات برسد؛ همان‌گونه که یک کودک دبستانی ابتدا باید با الفاظ و حروف آشنا شود در مرحله بعد می‌تواند جمله را بخواند و سپس متوجه معنی آن شود.

وی با اشاره به معنی ترتیل و قرائت، اذعان داشت: قرائت به معنی خواندن قرآن و ترتیل به معنی خواندن قرآن به همراه درک و فهم آیات است، بنابراین برای رسیدن به مرحله تدبر در قرآن باید مراحل قرائت و ترتیل را پشت سر بگذاریم و ارتباط با قرآن، به خودی خود ما را به وادی تدبر وارد می‌کند؛ اما نباید با توقف در هر مرحله، خود را از رسیدن به مراحل بعد دور کنیم.

انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول