اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

تحول بنیادین در دوره ابتدایی بسیار کارساز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به اینکه دوران ابتدایی دوران اساسی و پایه و زمان مناسب‌تری برای کسب علم و دانش است، تحول بنیادین بسیار کارساز است.

تحول بنیادین در دوره ابتدایی بسیار کارساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، ابراهیم شیخ‌بهایی در آیین تودیع و معارفه مدیران اداره آموزش و پرورش این شهرستان جایگاه این نهاد را بسیار والا و رفیع خواند و اظهار داشت: با توجه به نقش ارزنده آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت مردم و مسئولان انتظار فراوانی از آن دارند.

وی با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش افزود: تدوین شدن سند تحول بنیادین در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نخستین سند در چشم‌انداز 20 ساله موجب عزت این نهاد مقدس شده است.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه آموزش و پرورش اکنون در دوران طلایی خود قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه دوران ابتدایی دوران اساسی و پایه و زمان مناسب‌تری برای کسب علم و دانش است، تحول بنیادین بسیار کارساز است.

وی افزود: در سال جاری به واسطه افزوده شدن، پایه ششم ابتدایی حدود 2 هزار و 312 کلاس با امکانات مناسب در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

فرماندار رودبار نیز بیان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان از نظر جمعیتی پس از جیرفت رتبه دوم را در میان شهرستان‌های جنوبی استان کرمان دارد، باید کمبودهای آن را در بحث فضای آموزشی و نیروی انسانی برطرف کرد.

حسن مرادی با اشاره به اینکه بیش از 170 کلاس درس در شهرستان رودبار از حقوق طبیعی محروم هستند، عنوان کرد: اکثر معلمان این شهرستان در دو شیفت کار می‌کنند به همین دلیل اغلب در شیفت دوم کارآیی لازم را ندارند.

وی همچنین با بیان اینکه در مقطع ابتدایی با کمبود 170 نفر نیرو مواجه هستیم، گفت: امیدواریم در آینده نیروهای شرکتی که یک تا دوسال فعالیت کرده‌اند، جذب شوند.

انتهای پیام/80009/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول