اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آمار شهرداری قزوین:

ایجاد شهر الکترونیک از مهم‌ترین اهداف شهرداری قزوین است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین گفت: با ایجاد شهر الکترونیک از اتلاف وقت مراجعه‌ کنندگان قزوینی به شهرداری قزوین به شدت کاهش می‌یابد.

ایجاد شهر الکترونیک از مهم‌ترین اهداف شهرداری قزوین است

محسن اسفندیاری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه ایجاد شهر الکترونیک از اهداف چشم‌انداز شهرداری قزوین است، اظهار داشت: با تحقق این هدف از اتلاف وقت مراجعه‌ کنندگان قزوینی به شهرداری قزوین به شدت کاهش می‌یابد تا رضایت آنان از خدمات‌دهی این نهاد افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین عنوان کرد: تبادل اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع و بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری به روز دنیا از اهداف سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین است.

این مسئول افزود: ایجاد سیستم‌های بانک جامع اطلاعاتی و نرم‌افزاری در شهرداری قزوین از دیگر اهداف سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین است که با تحقق این هدف امکانات مناسبی برای تصمیم‌گیری به موقع و مطلوب مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکلات شهر قزوین فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی مدرن با هدف خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان قزوینی در شهرداری قزوین روزبه‌روز گسترش می‌یابد تا رضایت آنان از ارایه این خدمات‌ افزایش یابد.

اسفندیاری با اشاره به اینکه واحد رایانه شهرداری قزوین از سال 75 فعالیت خود را شروع کرده، ابراز داشت: این واحد با تغییر ساختاری به سازمان آمار و فناوری اطلاعات تبدیل شد تا بتواند با استفاده از تجهیزات مدرن و متخصصان کارآمد به نیازهای مسئولان مربوطه در شهرداری قزوین پاسخ دهد.

این مسئول متذکر شد: بیش از 85 درصد از فعالیت‌های شهرداری قزوین در حوزه‌های شهرسازی و مالی و اداری انجام می‌شود که از مهم‌ترین مأموریت‌های این نهاد است.

راه‌اندازی نرم‌افزار شهرسازی مهم‌ترین پروژه شهرداری قزوین است

وی با اشاره به اینکه نرم‌افزار شهرسازی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین است، عنوان کرد: در این پروژه پرونده‌های قدیمی در بایگانی این سازمان مرتب و طبقه‌بندی و اطلاعات اسناد این پرونده‌ها نیز با اسکن کردن وارد این نرم‌افزار شده است.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: با خلاصه‌برداری از مهم‌ترین اطلاعات پرونده‌های قدیمی و وارد کردن آن به نرم‌افزار شهرسازی، این اطلاعات به صورت الکترونیک در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد.

اسفندیاری یادآور شد: برای ساماندهی پرونده‌های قدیمی و وارد کردن اطلاعات مورد نظر به نرم‌افزار شهرسازی بیش از شش ماه تلاش مضاعف شده که این بیانگر همت مسئولان شهرداری قزوین برای راه‌اندازی این نرم‌افزار بوده است.

این مسئول تصریح کرد: پورتال شهرداری قزوین با هدف ارتقای خدمات مطلوب‌تر به شهروندان قزوینی راه‌اندازی شده تا خدمات این نهاد در سریع‌ترین زمان و با کیفیت مطلوب به شهروندان قزوینی ارایه شود.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین با بیان اینکه پورتال شهرداری قزوین شامل بخش‌های مختلفی است که شهروندان قزوینی با مراجعه به آن می‌توانند هر نوع خدماتی از جمله عوارض خودرو، منابع انسانی، منابع مالی، پروانه ساختمان و کمیسیون ماده 100 را دریافت کنند، گفت: این پورتال به صورت الکترونیکی به آنان خدمات ارایه می‌دهد.

وی اذعان داشت: در پورتال شهرداری قزوین بخشی به نام متوفی وجود دارد که شهروندان قزوینی با وارد کردن اسم موردنظر می‌توانند عکس مزار متوفی خودشان را مشاهده و فاتحه‌ای قرائت کنند.

اسفندیاری در پایان متذکر شد: زیارت اهل قبور در پورتال شهرداری قزوین از جمله خدمات الکترونیکی است که تاکنون در شهر قزوین و تهران راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول